Situatie kunsgrasvelden n.a.v. Zembla-uitzending

7 oktober 2016 14:15

Televisieprogramma Zembla besteedde woensdagavond in haar uitzending aandacht aan de mogelijke gezondheidsrisico’s van de rubberen korrels, het zogeheten SBR-rubbergranulaat, in kunstgrasvelden.

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verwacht vooralsnog niet dat het gebruik van rubbergranulaat op kunstgras leidt tot risico's voor de gezondheid. De overheidsinstantie begrijpt dat er naar aanleiding van de uitzending van Zembla onrust is ontstaan, maar ziet geen reden om te stoppen met sporten op de kunstgrasvelden.

Als vereniging volgen wij de situatie op de voet en wachten wij het aangekondigde nader onderzoek en eventueel daaruit voortkomende aanbevelingen en maatregelen af. Hierover is contact met de Gemeente Súdwest-Fryslân en de KNVB. Alle wedstrijden en trainingen gaan gewoon door.

Zie ook: Veelgestelde vragen kunstgras en rubbergranulaat