Eerste editie Club van 100 Toernooi der Giganten groot succes

24 augustus 2015 20:45

Afgelopen zaterdagmiddag, onder schitterende weersomstandigheden, vond de eerste editie plaats van het Club van 100 Toernooi der Giganten in Sneek.
Bijna 2 decennia werd dit toernooi in Roden gespeeld waarbij oud Sneek de laatste 5 jaar regelmatig deelnemers was.

Door de tanende animo aldaar werd vorig jaar besloten het toernooi eens “overzee” te halen naar het verre Friesland en aldus geschiedde.
Op een tweetal elftallen na was SWZ Boso Sneek 3 t/m 9 vertegenwoordigd evenals een afvaardiging van oud LSC, oud ONS, oud WPB, oud Sneek en uiteraard onze voormalige gastheer v.v. Roden.
In twee poules van 5 teams werd gestreden om de felbegeerde bokaal die de laatste 2 jaar al een vast onderdeel van het meubilair was geworden in de Sneker kantine.
Uiteindelijk kruisten rond 20:15 SWZ Boso 3 en oud Sneek de degens op het center court van het complex aan de Molenkrite. Het was van begin af aan wel duidelijk dat SWZ Boso 3 de twaalde man achter zich had. Vooral de Rodernezen ( één in het bijzonder) probeerden uit alle macht de mannen van het 3e naar de overwinning te schreeuwen, het angstbeeld voor ogen dat de oudjes van Sneek voor de derde maal in successie de bokaal omhoog konden tillen.
Na een gelijk opgaande strijd moesten uiteindelijk een strafschoppen serie uitkomst bieden en deze werd gewonnen door oud Sneek. Na de sportieve plicht was het tijd voor de derde helft en daar waren geen verliezers... Onder sfeervolle muzikale begeleiding van Grutte Geart (geen idee hoe die man aan die bijnaam komt) liep de kantine vol en was het een ware reünie van vele oud (voetbal) bekenden.
Nadat de scheidrechters, omroepster en kantinepersoneel waren bedankt voor hun inzet werden de aanwezigen nog getrakteerd op een aantal ronden van Ricky’s Rad van Fortuin. In plaats van de normaliter lieftallige assistentes was dit keer dhr P. Meijer die het rad aan slingerde en met zijn bekende Zware van Nelle stem de winnende nummers opnoemde.  Onder andere een aantal toegangskaarten voor SC Heerenveen, printers, vleesprijzen, weekend Ameland, ballen en de nodige trainingskledij, het kon niet op. De sponsors van deze prijzen nogmaals HARTELIJK DANK!
Hierna nam Grutte Geart het weer over en hij zorgde verder voor een uitermate vochtige en gezellige avond. Alle vrijwilligers dit toernooi hebben meegeholpen, nogmaals hartelijk dank allemaal.
Wij zien terug op een geslaagd toernooi en wellicht krijgt dit een vervolg. Het Club van 100 bestuur wil verder Richard Douwes en Harry de Blauw hartelijk bedanken voor hun inzet in de organisatie!

De Club van 100 doet nog veel meer dingen die de vereniging in de breedste zin van het woord ondersteunen. Bent U al lid?
Het kost maar 45 euro per jaar, dat is 12 cent per dag (wer hewwe we ut over...)
Info: Jan Jansen 0515-411900

De geboeders Zickler
Kantine dames poseren met de Cup met de kleine oren