Abma stopt als assistent-trainer SWZ Boso Sneek

9 februari 2018 9:30

Persvoorlichting

Johan Abma stopt als assistent-trainer van SWZ Boso Sneek. Dat heeft de oefenmeester afgelopen week aan de club en de spelersgroep laten weten. Beide partijen gaan in goed overleg aan het einde van het nu lopende seizoen uit elkaar.

Abma is als assistent-trainer bezig aan zijn achtste seizoen bij de hoofdmacht van SWZ Boso Sneek. Eerder stond hij Inne Schotanus (2009-2010), Johan Groote (tot en met 2014) en Berry Zandink bij. Dit seizoen assisteert hij de nieuw aangetrokken hoofdtrainer Germ de Jong. Na dit seizoen wil Abma meer tijd vrij maken voor zaken buiten het voetbalveld.

Als speler begon Abma in de jeugdopleiding van VV Sneek. Later speelde maakt hij de overstap naar SC Cambuur, waar hij in het seizoen 1992-1993 zijn debuut maakte in de Eredivisie. Bij de Leeuwarders zou hij uitgroeien tot Mister Cambuur.

“Wij zijn Johan enorm erkentelijk voor zijn bijdrage aan de begeleidingsstaf van onze A-selectie. Zowel op als rond het veld is hij van meer dan toegevoegde waarde geweest voor het team. We gaan er vanuit dit zeker geen afscheid is en dat we Johan ook de komende jaren regelmatig op het sportpark zullen blijven tegenkomen”, reageert voorzitter Frank Slob.

SWZ Boso Sneek verwacht op korte termijn meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over de opvolging van Abma.

Alle persberichten van de vereniging zijn te vinden op deze pagina. Vertegenwoordigers van de media wordt verzocht met vragen contact op te nemen met persvoorlichting.

Johan Abma