SWZ Boso Sneek ZM1 wint opnieuw

12 september 2015 14:30

Annen, CE

Onbekend

SWZ Boso Sneek moest vanmiddag afreizen naar Blokzijl. De wedstrijd stond onder leiding van de heer Annen en begon stipt om 14.30 uur.
De gasten namen snel het initiatief, maar wisten nog niet echt gevaarlijk te worden voor het doel van Blokzijl. In de eenentwintigste minuut was het raak. Kevin Postma haalde vanaf twintig meter uit. Zijn inzet belandde laag tussen de palen. Een mooie opsteker voor SWZ Boso Sneek. Niet veel later was het opnieuw raak. Nadat de bal op de lat was beland was Stephan Meester er als de kippen bij om het leer in de korte hoek binnen te schieten. De equipe van Bernard Kalteren en Johan Faber bleef doordrukken en kreeg in de veertigste minuut een strafschop. Mink Hiemstra werd binnen het strafschopgebied neergehaald, waarna hij zelf de zaak klaarde vanaf de elfmeterstip. Een 0-3 ruststand.
Na de thee hield SWZ Boso Sneek het achterin gesloten en gaf het Blokzijl geen enkele kans. Een mooie prestatie van de verdediging. Aanvallend was de druk veel minder dan in de eerste helft. Het tempo lag lager, waardoor er minder kansen kwamen. In de tachtigste minuut werd nog een doelpunt van Mink Hiemstra afgekeurd na vermeend buitenspel. Zo bleef het 0-3 en begint SWZ Boso Sneek ZM1 keurig aan de competitie met zes punten uit twee wedstrijden.