Eerste competitiewedstrijd in de pocket voor SWZ Boso Sneek VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

5 september 2015 14:30

Onbekend

Na 2 kampioenschappen op rij staat het SWZ Boso Sneek vrouwen 1 team dit jaar een pittig seizoen te wachten in de 3e klasse. Afgelopen zaterdag werd in het eerste competitieduel in Drachten afgetrapt, tegenstander was mede promovendus Drachtster Boys VR1. Door allerlei omstandigheden beschikte de Sneker formatie slechts over 12 speelsters maar er werd toch met vertrouwen uitgekeken naar deze wedstrijd. De SWZ Boso Sneek vrouwen namen van  het begin af aan het initiatief en dat resulteerde al in de 5e minuut tot de eerste treffer. Het was Sanne Homan die door goed storen van de Snekers in balbezit kwam en door de 16 meter van de tegenstander soleerde, echter werd zij daar onregelementair gestopt. De goed fluitende scheidsrechter wees daarop consequent naar de stip. Janna de Graaf schoot de bal koelbloedig binnen deze werd echter afgekeurd omdat de scheidsrechter nog niet had gefloten. De herkansing schoot de Graaf ongenadig hard in de kruising 0-1. In de 21e minuut was het wederom Janna de Graaf die gevaarlijk was,  ze zag haar afstandsschot helaas net over gaan. In de 26e minuut zette SWZ Boso Sneek wederom de Drachtster Boys defensie onder druk en ze wisten de bal te onderscheppen en daardoor kwam Sanne Homan alleen voor de keeper te staan, ze omspeelde deze keurig en schoot de bal met links binnen 0-2.

In de 39e minuut wist de thuisploeg iets terug te doen, door miscommunicatie in de achterste linie van SWZ Boso Sneek kwam de 1-2 op het scorebord. Nog geen 2 minuten later sloegen de Snekers echter alweer hard terug, met een aanval vanaf de linkerflank wist Homan spits Sharon Huitema te bereiken die op haar beurt de bal doorspeelde op Miriam Poiesz, zij schoot met een bekeken trap de bal over de voor haar doel staande keeper heen 1-3. In de blessuretijd van de eerste helft vielen er aan beide kanten nog een doelpunt. Het doelpunt van Sharon Huitema resulteerde in de 1-4. Tussen 2 tegenspeelsters in kwam ze op, richting vijandelijk strafschopgebied en vanaf de rand 16 meter schoot ze de bal snoeihard in het kruis. In de 48e minuut wist de thuisploeg weer iets terug te doen, een mislukt schot rolde door de SWZ Boso Sneek defensie heen en belandde bij 1 van de Drachtster Boys spitsen die de bal onhoudbaar binnen kon schieten bij keepster Melissa Douwes, 2-4 en tevens de ruststand.

De 2e helft namen de SWZ Boso Sneek vrouwen wat gas terug, dit mede omdat er slechts 1 wissel op de bank zat. In de rust werden er wat omzettingen gedaan om er voor te zorgen dat de voorsprong behouden kon blijven. Dat slaagde prima want er werden geen kansen weggegeven. De SWZ Boso Sneek formatie knokte voor elke meter en bleef daardoor de betere ploeg. Wat Drachtster Boy`s ook probeerde ze kwamen nauwelijks in de buurt van het Sneker doel. In de blessuretijd was het Sanne Homan die de definitieve overwinning voor de Snekers op het scorebord zette, vanaf rechts brak ze door en schoot de bal onhoudbaar in de korte hoek van de Drachtster goalie 2-5. Met dit prima resultaat is de SWZ Boso Sneek formatie goed van start gegaan en zijn de eerste 3 punten binnen. Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Zeerobben op het programma, een jonge en technische ploeg die het de Snekers zeker lastig zullen maken, maar met de eerste overwinning op zak kunnen de SWZ Boso Sneek vrouwen met veel vertrouwen aan de start van deze wedstrijd verschijnen.