SWZ Boso Sneek VR1 wint opnieuw

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

12 september 2015 15:00

Onbekend

De SWZ Boso Sneek-vrouwen zijn de competitie in de derde klasse prima begonnen. Vorige week zaterdag werd er gewonnen tegen mededebutant Drachtster Boys en afgelopen zaterdag werd de dames formatie van Zeerobben dus met een nederlaag naar Harlingen gestuurd. Ook Zeerobben is een nieuwkomer in de derde klasse, na het behaalde kampioenschap in het afgelopen seizoen.

In het begin van het duel was het van beide kanten even aftasten hoe sterk de tegenstander zou zijn, maar al snel kwam de wedstrijd goed op gang. Het waren de Snekers die het betere van het spel hadden en bij vlagen prima voetbal op de mat legden. De opbouw van achteruit verliep prima en dat resulteerde in de negende minuut in het eerste doelpunt voor de thuisploeg. Vanaf links was het Sanne Homan die door kon breken en de verdediging en keepster van Zeerobben kansloos liet.

De eerste helft was het de Sneker ploeg die het initiatief hield en verzorgd voetbal liet zien, de gasten uit Harlingen wisten nauwelijks door te komen. De defensie van de SWZ Boso Sneek-vrouwen stond zaterdag als een huis en er werd nauwelijks een kans weggegeven. Door goed pressievoetbal van de Snekers was het in de 45e minuut wederom Sanne Homan die door de 16-meter van Zeerobben soleerde en de goalie wist te passeren. Voor de thuisploeg was de 2-0 een mooie opsteker voor de rust en een gevoelig tikje voor de gasten.

De tweede helft liet een zelfde beeld zien als voor de rust, de SWZ Boso Sneek-vrouwen probeerden te voetballen en Zeerobben probeerde met lange ballen naar voren gevaarlijk te worden. Ook na de rust slaagden de gasten er niet in om kansen te creëren en was het de thuisploeg die met veel dreiging bleef spelen. Het was uiteindelijk Kayleigh Atsma die de definitieve knock-out uitdeelde. Na een mooie actie van Klaske Somsen op links, werd Bo Posthuma in stelling gebracht. Echter werd haar schot door de Zeerobben keepster gepareerd. De terugkomende bal kwam voor de voeten van de jonge SWZ Boso Sneek-spits en die twijfelde geen moment en schoot de bal hard in de bovenhoek en daarmee onhoudbaar binnen 3-0.

In de slotfase werd het spel wat grimmiger en werden er door de gasten een paar stevige overtredingen gemaakt waardoor twee Sneker dames het veld geblesseerd moesten verlaten, het bleek een domper op deze mooie voetbalmiddag. De laatste kans van de wedstrijd was voor SWZ Boso Sneek: een kopbal van Sanne Homan belande op de paal.

De eindstand van 3-0 was een prima afspiegeling van deze wedstrijd. Met zes punten uit twee wedstrijden staan de SWZ Boso Sneek-dames keurig mede bovenaan en dat geeft vertrouwen voor de komende weken. FVC is volgende week de tegenstander van het team. De Leeuwarder formatie heeft net als de Snekers haar eerste twee wedstrijden gewonnen en het belooft dus opnieuw een aantrekkelijk duel te worden.