Bekertoernooi voor SWZ Boso Sneek F2 ten einde

F-pupillen, F2, Groep 2 40

5 september 2015 9:00

Onbekend

Vandaag stond om negen uur de laatste wedstrijd in de voorronde van het bekertoernooi op het programma uit tegen de koploper op dat moment fc Harlingen F1. Alles was nog mogelijk en bij behoorlijke winst zou SWZ Boso Sneek F2 nog verder kunnen bekeren.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd leek het die kant ook op te gaan. SWZ Boso Sneek F2 had het betere van het spel en bivakeerde bijna continu op de helft van de tegenstander. Het enige waar het aan ontbrak was het stevig op de proef stellen van de Harlinger goalie en doelpunten.

De openingscore kwam echter niet van SWZ Boso Sneek maar van de Harlingers. Hugo weet eerst met een fenomenale redding nog een doelpunt te voorkomen. Een doorgebroken speler komt alleen op hem af en hij werpt zich uitstekend in de baan van het schot en kan met het linkerhandje nog net de inzet keren. Een corner van Steffan aan de andere kant loopt helaas op niets uit. De 1-0 valt door een goed geplaatst schot na mooi combinatiespel van de Harlingers.

Niet lang daarna krijgt SWZ Boso Sneek een serie van drie corners vlak achter elkaar en bij de derde is het raak. Jesse scoort de 1-1.

In de 16e minuut krijgt de Sneker formatie een vrije trap na een overtreding op Jesse. Sven neemt hemen schiet rechtstreeks met een hoge bal op de goal. De Harlinger keeper weet echter te redden.

Met 1-1 op het scorebord worden dan ook de kleedkamers opgezocht voor de rust.

Anders dan in het eerste deel van de 1e helft komt het spel meer in evenwicht met kansen over en weer. Sven red knap na een corner van Harlingen. Meteen daarna schiet Jesse net naast. Een corner van Justin loopt helaas ook op niets uit.

Hoewel Sven de bal nog wist aan te tikken komt de stand na een onhoudbaar schot op 2-1.

Daarna eindigt een schot van de Harlingers naast en eindigt een vrije trap van hen in de muur.

Na een overtreding op Damian, neemt Steffan een vrije trap en schiet Joost op de goal, helaas bleek ook dit een prooi voor de keeper.

De 3-1 wordt ingeleid door een terugspeelbal die verkeerd afloopt. Bij de voorzet die volgt zit Sven net mis en Harlingen schiet gedecideerd binnen.

Steffan neemt vervolgens een vrije trap van links. Met zijn rechter draait hij de bal mooi naar binnen maar de keeper weet ook deze bal te vangen.

De 4-1 valt na een prima solo en schot van de rechter flank van een Harlinger.

Even later komt Steffan op de keeper af en schiet via de keeper en lat over. Uit de corner die daarop volgt scoort Jesse zijn tweede van de wedstrijd: 4-2.

Steffan geeft een prima pass, na een aantal Harlingers uitgespeeld te hebben, op Justin. Deze weet de bal echter niet goed te raken en mist het doel.

Even later volgt er een corner voor SWZ Boso Sneek en Justin neemt deze kort op Steffan. Steffan legt aan en schiet knap binnen: 4-3.

Direct daarna moet Sven wederom aan de bak en weet knap te redden na een hard schot. Niet veel later weten de Harlingers dan toch de 5-3 te maken.

Het laatste wapenfeit is van SWZ Boso Sneek. Er volgt een corner en Justin neemt hem weer kort op Steffan. Het publiek houd de adem in en de corner lijkt in alles een herhaling te worden van de vorige. Echter verdwijnt de bal nu op de lat en volgt meteen daarop het eindsignaal .

De toeschouwers kregen een spannende wedstrijd voorgeschoteld waarbij SWZ Boso Sneek, zeker in de 1e helft, meer in balbezit was en fc Harlingen effectiever met de kansen omsprong.

Volgende week starten de mannen van F2 aan een nieuw avontuur en wacht de eerste competitiewedstrijd uit om negen uur tegen de Walde F1.