SWZ Boso Sneek ZM wint op karakter van SVBS

3 oktober 2015 15:00

Jong, H. de

Onbekend

De mannen van Johan Faber en Bernard Kalteren moesten vanmiddag op sportpark Molenrite aantreden tegen SVBS ‘ 77. Het begin van de wedstrijd werd SWZ Boso Sneek overrompeld door de gasten. Een bal vanaf links werd eerst nog wel gekeerd door keeper Popma, maar in de rebound werd het leer toch tegen de touwen geschoten. Het duurde een minuut of tien eer dat de Snekers weer wat bekomen waren van de tegentreffer. Een prachtig schot van Kevin Postma werd door de keeper van de gasten gered. Aan de andere kant had SVBS de tweede kunnen scoren, maar de kopbal belandde naast het doel van Popma. Nadat Patrick Veenstra een unieke mogelijkheid had gemist was het even later wel raak. Vanuit het middenveld werd Patrick Veenstra gelanceerd, die alleen op de keeper afkomend keurig scoorde: 1-1. Vervolgens had SWZ Boso Sneek het geluk aan haar zijde. De laatste man van SVBS raakte de bal verkeerd en passeerde zijn eigen goalie. De vreugde was van korte duur, want binnen een aantal minuten kwamen de gasten alweer langszij: 2-2. Na de thee scoorde Veenstra opnieuw. Een spits met veel snelheid die een handenbinder was voor de defensie. Na een fout van Sander Tuinstra werd het 3-3 en dus was het weer niet lang genieten voor de Zwart Witten. De thuisclub kreeg loon naar werken door weer een doelpunt van Veenstra, die daardoor de teller deze middag op drie zette. SVBS drukte nog wel, maar kon niet meer scoren. De beste kans was voor Kevin Postma, maar in plaats van te schieten schoof hij de bal breed in de handen van de doelman. Met negen punten uit vijf wedstrijden staat SWZ Boso Sneek keurig in de middenmoot.