SWZ Boso Sneek ZM speelt gelijk in Hielpen

10 oktober 2015 14:30

Bootsma, K.

Onbekend

Het was zaterdag een prachtige middag. Een mooi zonnetje scheen over het knusse veld van de voetbalvereniging in Hielpen. SWZ Boso Sneek was niet goed bij de les en stond al snel met 1-0 achter tegen de geelhemden. Onzorgvuldig handelen in de defensie zorgde al voor deze vroege tegentreffer. Naarmate de wedstrijd vorderde nam SWZ Boso Sneek steeds meer het initiatief en werden er ook enkele speldenprikken uitgedeeld. Een voorzet van Patrick Veenstra werd door niemand op goede waarde geschat, waardoor SWZ Boso Sneek niet langszij kwam. Na dertig minuten spelen was het wel raak. Een bal vanaf rechts werd snoeihard door een der verdedigers van Hielpen achter zijn eigen goalie geschoten: 1-1. Na de thee was SWZ Boso Sneek opnieuw iets beter dan Hielpen en kwam in de vijfenvijftigste minuut dan ook verdiend aan de leiding. Laatste man Sander Tuinstra schoot de bal van buiten de zestien onberispelijk achter de Hielper doelman. Er waren daarna een aantal kansen om de score uit te breiden, maar het doelpunt viel aan de zijde van de thuisclub. Van een meter of twintig werd het leer achter doelman Popma geschoten. Nadat een buitenspelgoal van Hielpen terecht door de arbiter werd afgekeurd was het nog een hectische slotfase. Twee dotten van kansen kreeg SWZ Boso Sneek speler Patrick Veenstra en ook was er een voor Kevin Postma, die tegen het lichaam van Veenstra aanschoot. Kortom er had meer in gezeten, maar dan moet je de trekker wel overhalen en dat gebeurde niet, waardoor SWZ Boso Sneek met een punt genoegen moest nemen.