SWZ Boso Sneek ZM 1 verliest tegen Creil

31 oktober 2015 14:30

Driessen , D.

Onbekend

De mannen van Johan Faber en Bernard Kalteren moesten vanmiddag afreizen naar Creil. Een mooi knus sportpark met een keurige afrastering om de velden. SWZ Boso Sneek was nog niet wakker, want moest na twee minuten al tegen een achterstand aankijken. Op een klungelige wijze belandde de bal achter doelman Popma. Volgens mijn analyse heeft dit simpel weg te maken met welke gedrevenheid je aan de wedstrijd begint. Daarna herpakte SWZ Boso Sneek zich weer en kreeg het een mooie kans op de gelijkmaker. Patrick Veenstra schoot de bal echter tegen de goalie van Creil aan. In de elfde minuut was het Brendon Vasco da Gama. die de bal naast het doel van Creil schoot. Even hiervoor had Creil de bal tegen de dwarsligger geschoten. Vervolgens speelde SWZ Boso Sneek iets meer op de helft van de tegenstander, maar deelde het slechts sporadisch speldenprikken uit. Het veldspel was niet slecht, maar het ontbrak aan een mooie eindpass. Na de thee kreeg Mink Hiemstra een uitstekende kans na goed voorbereidend werk van Kevin Postma. Hij schoot de bal echter over. In de zeventigste minuut was het even de laat maar lopen show bij SWZ Boso Sneek en vanaf rechts profiteerde Creil. De Zwart Witten kwamen terug in de wedstrijd door een doelpunt van Patrick Veenstra. De grensrechter fungeerde echter als twaalfde man en hield zijn vlag naar beneden. De arbiter stond er te ver af om zelf een oordeel te kunnen vormen. De man in kwestie had waarschijnlijk een mooie dag door als twaalfde man te fungeren. SWZ Boso Sneek een illusie armer. Scheidsrechter Driesen deed het goed en objectief. Vlak voor tijd werd het nog  3 - 0 uit een goed genomen vrije trap. Een verdiende overwinning derhalve voor Creil.