SWZ Boso Sneek ZM verliest nipt van FDS

5 december 2015 14:30

Bij, TC v/d

Onbekend

De mannen van de zaterdagtak van SWZ Boso Sneek moesten vandaag afreizen naar Havelterberg. Met de TOM TOM is het makkelijk zoeken, maar het speelveld ligt midden tussen de bossen. Een grasmat die qua kwaliteit erg te wensen overlaat, maar daar hebben beide teams last van. De eerste vijf minuten van de wedstrijd waren van SWZ Boso Sneek een beetje weifelend. Terugspeelballen die ternauwernood weggewerkt werden door doelman Jelmer Popma. Langzamerhand kwamen de gasten beter in de wedstrijd en met georganiseerd voetbal werd een van de titelkandidaten keurig beteugeld. Aanvallend was het lastig voor de Snekers om er doorheen te komen bij de defensie van FDS. In de tweeënveertigste minuut moest SWZ Boso Sneek capituleren. Een bal vanaf rechts werd door de spits van FDS keurig achter doelman Popma gekopt. Na de thee namen de gasten brutaal het initiatief. In de vijftigste minuut was het dan ook raak. Een prachtige pass van middenvelder Bladen Dordovac op Patrick Veenstra werd door de snelle spits binnen geschoten. Jammer genoeg kreeg Andy Spoelstra (twee keer geel) de rode kaart voorgeschoteld, waardoor het voor SWZ Boso Sneek nog moeilijker werd. Capituleren deed men pas een kwartier voor tijd. Een bal vanaf rechts werd keurig in de lange hoek geschoten. In de vijfentachtigste minuut werd het zelfs 3-1 na een wel erg gemakkelijk gegeven strafschop door de scheidsrechter. Gedecideerd werd de bal vanaf elf meter achter Popma geschoten. SWZ Boso Sneek rechte nog eenmaal de rug. Een bal van Mark Zijlstra op Patrick Veenstra werd alleen op de keeper afkomend keurig binnen geschoten door de topscoorder. Zo werd het een 3-2 overwinning voor FDS, maar met iet wat geluk (schot van van der Velde) had er wellicht nog een gelijkspel ingezeten.