SWZ Boso Sneek ZM1 wint in slotfase van SVBS´77

20 februari 2016 14:30

Loosman, F. ..

Onbekend

De mannen van Johan Faber en Bernard Kalteren moesten vanmiddag afreizen naar Belt-Schutsloot een leuk dorpje in de buurt van Giethoorn. De wedstrijd was nog maar net begonnen of Patrick van der Velde vuurde een fraaie knal af op het doel van Remon van Til. In de zesde minuut kreeg SWZ Boso Sneek te kampen met een tegenvaller. Laatste man Enis Uzun had licht contact met een aanvaller van de thuisclub. Scheidsrechter Loosman gaf echter tot ieders verbazing een strafschop. Gelukkig hield doelman Jelmer Popma de inzet en bleef de brilstand op het elektronische scorebord staan. Daarna was het een wedstrijd waarin beide teams niet voor elkaar onder deden, al was het veldspel van SWZ Boso Sneek wat verzorgder. In de zeventiende minuut gaf Ramon de Vries een keurige pass op Patrick Veenstra die vanaf de rechterkant van het veld de bal achter doelman Til ramde. Een minuut later werd een inzet van middenvelder Mladen Dubravac van de doellijn gehaald door een der verdedigers. Brandon Vasco Bernal had even later een goede inzet, maar deze werd gekeerd door de goalie van de thuisclub. En waar de thuisclub erg gemakkelijk een strafschop kreeg, kreeg SWZ Boso Sneek deze in de dertigste minuut ook erg gemakkelijk. Patrick Veenstra zag zijn inzet gekeerd door de doelman.
Na de thee werd het spel aan beide kanten wat rommelig en af en toe ook een beetje grimmig. In de zevenenzestigste minuut moest SWZ Boso Sneek capituleren. Een bal vanaf links werd binnen de zestien achter Jelmer Popma geschoten. In de eenentachtigste minuut kreeg SWZ Boso Sneek loon naar werken. De in de tweede helft ingevallen Sander Tuinstra was de joker en scoorde achteraf bekeken de winnende treffer. Met twee wissels in het veld: Ulbe Visser en Mick Kloosterman voor de moegestreden Brandon en Ramon hield SWZ Boso Sneek keurig stand en trok de overwinning over de eindstreep. De derde overwinning op rij na de winterstop en dat op een moeilijk te bespelen veld. Met twintig punten uit 15 gespeelde wedstrijden is een positie in de middenmoot een feit.