SWZ Boso Sneek ZM wint royaal van Hielpen

5 maart 2016 15:00

Korf, S.

Onbekend

SWZ Boso Sneek had zaterdagmiddag een geduchte tegenstander in Hielpen. Beide ploegen hadden vooraf twintig punten, maar de gasten hadden wel twee wedstrijden minder gespeeld. SWZ Boso Sneek kwam in de zesde minuut al op een voorsprong. Een corner van Patrick van der Velde belandde achter de doelman van Hielpen, die de bal volkomen verkeerd beoordeelde, waardoor het leer in het doel terecht kwam. Een mooie opsteker voor het team van Johan Faber. SWZ Boso Sneek hield het initiatief en gaf achterin nauwelijks een kans weg. In de achtentwintigste minuut had Patrick Veenstra een dot van een kans, maar hij schoot de bal recht in de handen van de goalie. Voor de rust nog enkele kansen voor de thuisclub, maar Hielpen hield de schade tot een doelpunt beperkt. Na de thee moest Patrick van der Velde geblesseerd het veld verlaten. Voor hem in het veld kwam youngster Chris Stoelwinder. In de tweede helft was het SWZ Boso Sneek dat de wedstrijd dicteerde. Het was dan ook wachten eer dat het bevrijdende doelpunt ging vallen. In de vierenvijftigste minuut werd het 2-0. Een perfecte voorzet van Patrick Veenstra werd door Chris Stoelwinder binnen geschoten. Een minuut later werd de overwinning veilig gesteld. Opnieuw een voorzet van Veenstra die ditmaal door Sander Tuinstra werd binnen geschoten. SWZ Boso Sneek was "los“ en kwam vier minuten later zelfs op 4-0 door een eigen doelpunt van Hielpen. Het wachten was op een afstraffing, maar deze kwam er niet doordat SWZ Boso Sneek maar liefst drie maal het houtwerk wist te raken. Hielpen stelde daar een schot tegen de paal tegenover. Al met al een verdiende overwinning, die royaler uit had kunnen vallen. Met drieentwintig punten uit zeventien wedstrijden bezet SWZ Boso Sneek nu een keurige zesde plaats.