SWZ Boso Sneek ZM wint fors

30 april 2016 14:30

Loosman, F.

Onbekend

SWZ Boso Sneek moest vanmiddag aantreden op sportpark it Joo in Oudega. Normaliter, zie je als eerste de markante Oudegaaster Okke van der Kamp, maar helaas is dit nu niet meer het geval vanwege een verschil van inzicht binnen de bestuurlijke gelederen van Oudega W. De gasten kwamen goed uit de startblokken en kreeg na tien minuten spelen een eerste mogelijkheid. Het was een rommelige situatie voor het doel van Oudega W, maar niemand wist de bal het laatste setje te geven, dus bleef het vooralsnog 0-0. Patrick Veenstra had vervolgens een dot van een kans, maar hij schoot het leer in de korte hoek naast het doel. In de tweeëntwintigste minuut moest Oudega W dan eindelijk capituleren. Een voorzet vanaf links door Patrick van der Velde werd door Michael van Dijk binnen gekopt: 0-1. SWZ Boso Sneek bleef de wedstrijd dicteren en kwam even later zelfs op 0-2. Een perfecte pass van Rutger Kruis op Patrick Veenstra stelde laatstgenoemde in staat om te scoren. De Snekers hadden voor rust geluk dat een knal van afstand op de lat belandde. Na de thee had SWZ Boso Sneek een zwakke periode. Al snel werd het uit een goed uitgevoerde counter 1-2. In de twintigste minuut van de tweede helft kwamen de oranjehemden zelfs langszij. Vanaf links werd de bal achter doelman Jelmer Popma geschoten. Gelukkig rechte SWZ Boso Sneek de rug en kwam via een doelpunt van Patrick Veenstra na aangeven van Rutger Kruis weer op voorsprong. In de achtenzeventigste minuut maakte Patrick van der Velde de vierde voor de Snekers en leek de wedstrijd gespeeld. Oudega W zette nog een keer aan en maakte ook nog een doelpunt, dat vanwege buitenspel terecht werd afgekeurd. Nadat Patrick Veenstra het vijfde doelpunt voor SWZ Boso Sneek had gescoord gaf Oudega W zich gewonnen. De score had nog hoger uit kunnen vallen als men voorin iets koelbloediger was geweest. Door deze overwinning hebben de Snekers nu inmiddels tweeëndertig punten. Volgende week wacht de wedstrijd tegen koploper FDS uit Havelterberg.