SWZ Boso Sneek ZM verliest laatste duel

14 mei 2016 14:30

Wijnja, J

Onbekend

SWZ Boso Sneek moest vanmiddag aantreden tegen de Hommerts Jutrijp Combinatie. Het was even wennen aan de zijlijn, want met slechts 11 graden en een stevige wind was het wel andere koek dan vorige week zaterdag. De wedstrijd begon een beetje tam met aan beide zijden niet of nauwelijks mogelijkheden. Het duurde een minuut of dertig eer dat de groenhemden na een fout in de defensie van SWZ Boso Sneek konden scoren: 1-0. SWZ Boso Sneek spits Patrick Veenstra had daarna de gelijkmaker op de schoen, maar helaas voor de Snekers werd de bal over het doel geschoten. Op een cruciaal moment in de wedstrijd kwam de thuisclub op 2-0. Van een meter of twintig werd de bal in de blessuretijd van de eerste helft achter doelman Jelmer Popma geschoten. Na de thee was HJSC de bovenliggende partij en wist nog eenmaal te scoren. Een verdiende overwinning derhalve. SWZ Boso Sneek eindigde op een keurige zevende plaats in de eindrangschikking in de vijfde klasse. Met name de wedstrijden na de winterstop waren veelal zeer attractief. De twee ploegen die er bovenuit staken (Scharnegoutum '70 en FDS) zullen uit moeten maken in een beslissingsduel wie de kampioen wordt.