SWZ Boso Sneek-vrouwen boeken zesde zege

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

10 oktober 2015 14:30

Onbekend

SNEEK - De vrouwen van SWZ Boso Sneek hebben afgelopen zaterdag wederom een zege kunnen bijschrijven. Daarmee zijn zij als debutant nog altijd zonder puntverlies in de 3e klasse. De zesde winstpartij werd behaald tegen de nummer drie van de ranglijst: Blauw Wit`34 uit Leeuwarden, het werd 2-1.

De bezoeksters uit Leeuwarden begonnen met meer overtuiging aan de wedstrijd dan de Sneker formatie. De Blauw Wit ’34-vrouwen voetbalden iets gemakkelijker en wisten elkaar prima te vinden. Vooral op het middenveld was er te weinig druk op de bal door de thuisploeg. De druk van de gasten leidde tot een aantal gevaarlijke corners, die echter door de Sneker defensie prima werden verwerkt. De thuisploeg kwam beter in de wedstrijd en er werd naar hartelust gecombineerd tussen het middenveld en de aanvalslinie. Ook SWZ Boso Sneek kreeg meerdere hoekschoppen en een paar prima kansen, die echter geen doel troffen.

Het was in de 28e minuut dat Michelle Lankrijer met een steekbal Bo Posthuma wist te lanceren. Die kon het middenveld oversteken en op haar beurt Annie Jansen aanspelen. Zij twijfelde niet en schoot de bal bekeken binnen.

Tot de rust was er veel strijd op het middenveld, in een sportief duel werd er aan beide kant geknokt voor elke bal. Een minuut voor het rustsignaal werd een van de Blauw Wit ’34-spitsen tegengehouden in de zestien meter en gaf de scheidsrechter een strafschop aan de gasten. Deze kans werd koelbloedig binnen geschoten en liet keepster Melissa Douwes kansloos.

In de onderbreking konden de Sneker dames de domper van vlak voor de rust verwerken en zich richten op het strijdplan voor de tweede helft. In de openingsfase na de rust was hetzelfde spelbeeld te zien als in de eerste helft: twee ploegen die wilde voetballen en beide de drie winstpunten als doel hadden. De thuisploeg kreeg de betere kansen, waar Blauw Wit ‘34 gevaarlijk was middels een aantal corners. Toch was het SWZ Boso Sneek dat over het geheel gezien de beste kansen kreeg maar niet echt gelukkig was in de afronding.

In de zestigste minuut werd Olina Coers vervangen door Sharon Huitema. Met een paar omzettingen aan Sneker kant wilde de technische staf meer controle krijgen op het middenveld en meer aanvalsdruk creëren. Dit pakte goed uit want in de 63e minuut was het invalster Sharon Huitema die na een scrimmage voor het doel van Blauw Wit`34 wist te scoren. Met veel inzet bracht zij de stand op 2-1.

In de slotfase hadden de Snekers de mogelijkheid om de score te vergroten maar lieten dat na waardoor de wedstrijd tot het einde spannend bleef. Blauw Wit ‘34 was voor de SWZ Boso Sneek-vrouwen een prima tegenstandser. De 2-1 overwinning voor de Snekers is een mooie beloning voor een spannende voetbalmiddag. Met dit resultaat staan de Snekers fraai bovenaan zowel op de overall-ranglijst als in de eerste periode. Met nog twee wedstrijden te gaan wordt de eerste periode afgesloten en zal duidelijk zijn hoe de Snekers er dan voorstaan. Tot nu presteren de SWZ Boso Sneek-speelsters boven verwachting, zij hopen uiteraard deze lijn voort te kunnen zetten. Komende zaterdag staat de derby tegen de vrouwen van Bolsward op het programma. Het duel begint om 14:30 uur in Bolsward.