Puntverlies SWZ Boso Sneek-vrouwen tegen MKV’29

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

7 november 2015 15:00

Onbekend

Op papier leken de kaarten op voorhand geschud, maar in de realiteit mocht koploper SWZ Boso Sneek VR1 afgelopen zaterdag niet eens klagen over het gelijke spel tegen MKV`29. De Snekers liepen op eigen veld puntverlies op: 1-1.

Normaal gesproken staat de Sneker formatie bekend om haar werklust en teamspirit, maar in de wedstrijd tegen de gasten uit Leeuwarden ontbrak het aan scherpte en geloof in eigen kunnen. De gasten uit Leeuwarden waren vanaf het eerste fluitsignaal fel, streden voor elke meter en waren geenszins van plan SWZ Boso Sneek een gemakkelijke middag te bezorgen. Een aantal vaste basisspeelsters ontbraken door blessures aan de kant van de Snekers, maar dat was geen excuus voor de zwakke vertoning van de koploper.

De thuisploeg had in de eerste helft nog wel de beste kansen, maar sprong daar slordig mee om en wist dan ook niet tot scoren te komen. Met uitzondering van de verdediging en keepster Melissa Douwes, kon je echt spreken van een collectieve offday. Niet omdat de wil er niet was, maar het ontbrak aan inzet en vooral aan voetballend vermogen. Het goede voetbal van de afgelopen periode was niet terug te zien. Veel balverlies en onrust aan de bal zorgde er voor dat de gasten uit Leeuwarden in de wedstrijd konden komen en daar maakten ze dan ook gretig gebruik van. Vooral de defensie en keepster van de gasten speelden gedreven en maakten geen fouten.

De vrouwen van SWZ Boso Sneek kregen een paar kansen waarbij, in de 1 op 1 situaties, de MKV´29 goalie als winnaar uit de bus kwam. Tot overmaat van ramp raakte SWZ Boso Sneek-speelster Annie Jansen vlak voor rust ook nog eens ernstig geblesseerd aan haar knie en moest zij het veld verlaten. Haar vervangster was Kelly Schulz. Al met al een eerste helft om snel te vergeten.

In de rust werd door de technische staf aangegeven om de eerste helft te vergeten en weer vanaf nul te beginnen. De Sneker ploeg wist desondanks de wedstrijd, en ondanks de goede bedoelingen, niet te kantelen. Joyce Lankrijer werd in verband met ook een knieblessure vervangen door Miriam Poiesz. Het waren de gasten die in de 60e minuut zeker niet onverdiend de 0-1 wisten te scoren. Met een schot vanaf de zestien meter werd keepster Melissa Douwes verrast en verdween de bal in het net. Na de tegentreffer werd de thuisploeg enigszins wakker geschud en werd er eindelijk met meer passie gespeeld om een nederlaag te voorkomen. Toch waren het de gasten die bijna de 0-2 wisten te scoren. De bal leek al in het Sneker doel te verdwijnen, maar Bo Posthuma kon het doelpunt voorkomen door de bal net voor de doellijn weg te werken.

Na deze waarschuwing van de Leeuwarder zijde, bleef het voetbal van de Snekers zeer matig en zag er onrustig en onverzorgd uit. Tien minuten voor tijd kon Janna de Graaf, na een scrimmage voor het MKV`29-doel, toch de gelijkmaker scoren 1-1. In de slotfase waren het toch weer de gasten die de beste kansen kregen. Doordat de Snekers met meer risico gingen spelen leverde dat nog een grote kans op voor de bezoekers, maar was het keepster Melissa Douwes die een nederlaag voorkwam door één op één uitstekend te pareren. Ondanks de druk van de SWZ Boso Sneek-formatie werden er geen grote kansen meer gecreëerd en stond er na het eindsignaal een terechte 1-1 op het scorebord.

Al met al puntverlies voor de Snekers, die echter nog wel steeds trots aan kop van de ranglijst staan. Het overigens zeer sportief verlopen duel heeft naar alle verwachting de Sneker vrouwen wel wakker geschud en weer met beide voeten terug op aarde gebracht. Volgende week staat het duel tegen Lycurgus VR3 op het programma en dan zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden om punten te pakken. De ploeg is volwassen genoeg om dit de komende week op de training op te pakken en er in Groningen weer als team te staan.