SWZ Boso Sneek VR1 - FVC

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

5 december 2015 15:00

Onbekend

SNEEK – Onder stormachtige omstandigheden heeft het eerste vrouwenteam van SWZ Boso Sneek afgelopen zaterdag gewonnen van FVC uit Leeuwarden. Dankzij de 3-0 zege sluit het team de eerste competitiehelft af op de tweede plaats van de derde klasse.

In de beginfase – en met wind mee – was het goede spel dat het team de afgelopen wedstrijden liet zien niet te herkennen. De thuisploeg ging mee in het niveau van de zwakkere tegenstander. Ondanks het onrustige spel konden wel enkele kansen worden gecreëerd, waarvan één tot de 1-0 leidde. Hierin wist Bo Posthuma met een diepe pass Sharon Huitema te bereiken. Zij ging goed door en liet de uitkomende FVC-doelvrouw kansloos.

In de tweede helft moesten de Snekers opboksen tegen windkracht zeven, maar de onderbreking (waarin de begeleiding aandrong op meer overtuiging en rust aan de bal) leek een positieve uitwerking te hebben gehad op de groep. Direct na de hervatting kon Huitema medespits Sanne Homan Bereiken, zij schoot hard en hoog in de korte hoek (2-0). Hierna deed de thuisploeg enkele omzettingen, Joyce Lankrijer en Janna de Graaf werden vervangen door Miriam Poiesz en Kelly Schultz, en zag men dat FVC via lange ballen bleef proberen om aanvallen op te zetten. Dankzij de alerte SWZ-defensie en doelvrouw Douwes werden echter geen fouten gemaakt. In de 72e minuut viel de 3-0, opnieuw met spitsenduo Huitema en Homan in de hoofdrol. Laatstgenoemde slalomde door de FVC-verdediging en schoot loeihard in het Leeuwarder doel en bepaalde daarmee – ondanks kansen op de 4-0 – de eindstand.

SWZ Boso Sneek VR1 staat na twaalf wedstrijden met 31 punten op de tweede plaats van de ranglijst. “ Als debutant in de 3e klasse en met veel blessureleed de laatste 2 maanden mag de ploeg met recht trots zijn op dit resultaat”, aldus trainer/coach Jan Kuperus. Eerder pakten de Snekers al de eerste periodetitel en bovendien is men nog actief in het bekertoernooi. “Pima resultaten, die hopelijk na de winterstop voortgezet kunnen worden.”