Blauw Wit`34 VR1 – SWZ Boso VR1: 0-1

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

5 maart 2016 12:15

Onbekend

Onder een heerlijk winterzonnetje werd afgelopen zaterdag de wedstrijd tussen de vrouwen van Blauw Wit`34 en SWZ Boso Sneek gespeeld waarbij de gasten er uiteindelijk met de 3 punten vandoor gingen. Qua krachtsverhoudingen in het veld zeker niet onverdiend maar het spel van de Snekers was in de eerste helft niet al te best. De ploeg kwam nog wel goed uit de startblokken en was het Kayleigh Atsma die na zo´n 5 minuten spelen de score had kunnen openen echter zag zij haar harde schot via de bovenkant van de lat over het doel verdwijnen. De thuisploeg miste meerdere basisspeelsters maar de nummer 2 in de competitie wist daar niet goed mee om te gaan. Het spel was rommelig en het ontbrak aan werklust, normaal gesproken de grootste kracht van de Snekers.

Tot de rust dwong de ploeg een paar kansen af maar wist niet tot scoren te komen. De thuisploeg wist vlak voor rust nog een paar keer gevaarlijk te worden maar keepster Melissa Douwes en laatste vrouw Bo Posthuma, die beide een dikke voldoende scoorden, hielden de nul op het scorebord.

Na de rust toonden de Snekers hun veerkracht en gingen met meer passie voetballen. De thuisploeg werd vastgezet op eigen helft en kwam er maar spaarzaam uit. De SWZ Boso Sneek formatie kwam vooral op de linker flank via Michelle Lankrijer regelmatig door maar tot uitgespeelde kansen kwam het niet. Bij de Snekers werd Kelly Schultz vlak na de rust vervangen door Joyce Lankrijer en in de 60e minuut werden Janna de Graaf en Kayleigh Atsma vervangen door Sharon Huitema en Isa Boorsma. Dit moest tot meer druk gaan leiden op de defensie van de Leeuwarders.

In de 63e minuut was het aanvoerster Esther Kuperus die vanaf de rand 16 meter in een wirwar van speelsters de bal goed inschoot, deze poging trof wel doel en bleek achteraf ook het enige doelpunt van de middag te zijn (0-1).

Gedurende de slotfase kregen de gasten nog een paar kleine kansen en zagen in de slotfase spits Sanne Homan nog uitvallen na een ongelukkige botsing met de keepster van Blauw Wit`34. Miriam Poiesz verving Homan in de slotminuten van de wedstrijd. De stand bleef onveranderd en maakte Esther Kuperus de matchwinner. Dit was zeker één van de mindere wedstrijden van de SWZ Boso Sneek formatie maar ook die moet je zien te winnen. Met de 3 punten in de pocket blijft de ploeg uit Sneek voorlopig onbedreigd op een keurige 2e plaats staan met 5 punten achterstand op nummer 1 VIOD VR2 en een voorsprong op nummer 3 Balk VR1 van 7 punten.

Komende zaterdag staat de derby tegen streekgenoot Bolsward VR 1 op het programma, de huidige nummer 4 van de ranglijst. Aanvang van de wedstrijd bij SWZ Boso Sneek aan de Molenkrite is 15:00 uur.