MKV`29 VR1 – SWZ Boso Sneek VR1: 1 -1

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

2 april 2016 14:45

Onbekend

Onnodig puntverlies voor de SWZ Boso Sneek vrouwen afgelopen zaterdag tegen het  laag geklasseerde MKV`29 uit Leeuwarden. Na 2 winstpartijen op rij tegen Bolsward VR1 en Stiens VR2 eindigde de wedstrijd van afgelopen zaterdag in een magere 1-1 eindstand. De Snekers speelden ook in hun thuisduel al gelijk tegen deze ploeg en waren dus gewaarschuwd voor de strijdwijze van de Leeuwarder formatie, die vooral bestond uit hard werken, pittige duels en kick en rush voetbal.

Na het eerste fluitsignaal waren het direct de gasten die probeerden te voetballen en waren veelal in balbezit, de thuisploeg kwam er voetballend niet uit en trapte elke bal naar voren in de hoop daarmee een spits te bereiken. De Sneker gasten probeerden het meer voetballend maar kwamen veelal niet verder dan de 16 meter van MKV`29 waar een muur van verdedigsters stond. SWZ Boso Sneek was niet echt bij machte hier doorheen te breken in de beginfase van de wedstrijd.

In de 20e minuut waren het de gasten die een corner kregen, welke werd genomen door Kayleig Atsma. Met een harde zuivere trap wist zij de vrij staande Sharon Huitema te vinden, die de bal keurig achter de kansloze MKV´29 goalie wist te koppen (0-1). Na de openingstreffer waren de Snekers niet bij machte echt door te drukken en ging men mee in het povere voetbal dat de thuisploeg op de mat legde. Met te veel lange ballen in plaats van op te bouwen werd het spel van de SWZ Boso Sneek formatie er niet beter op. Een rommelig spelbeeld leverde aan beide kanten een paar kleine kansen op waarbij de grootste nog voor de thuisploeg was. Na een overtreding op het middenveld waarvoor de scheidsrechter affloot ging 1 van de MKV`29 speelsters alleen door op keepster Melissa Douwes, de Sneker goalie wist de bal prima te pareren. Vreemd genoeg liet de scheidsrechter deze actie toe nadat hij eerst wel degelijk een vrije trap had toegekend. Zelfs na de redding van Douwes liet de man in het zwart gewoon doorspelen dit tot ieders verbazing. Na dit incident was het Sharon Huitema die wederom na een corner haar inzet richting vijandelijk doel zag gaan echter werd deze ternauwernood van de doellijn gehaald door een verdedigster van de thuisploeg.

Over de 2e helft valt bijzonder weinig te melden, bij de Snekers werd de geblesseerde Kayleigh Atsma vervangen door Isa Boorsma. De SWZ Boso Sneek vrouwen wisten zich niet echt raad met het anti-voetbal van de thuisploeg dat voornamelijk bestond uit lange ballen naar voren en stevige overtredingen. Toch was het de thuisploeg die wist te profiteren van een dubieus toegekende hoekschop. De Sneker defensie werd verrast en zag de bal tot haar afgrijzen achter keepster Douwes het net in gaan en kwam onnodig op een 1-1 tussenstand. Enigszins geschrokken van het tegen doelpunt stroopten de Snekers hun mouwen weer op maar wisten voetballend geen vuist maken. Het spel speelde zich vooral af in en rond de 16 meter van de thuisploeg. Een dubieus moment zo´n 10 minuten voor tijd toen een MKV`29 speelster de bal in de 16 meter met 2 handen leek tegen te houden, deze actie werd niet bestraft en dus geen strafschop voor de gasten. In de slotfase werd elke bal door de thuisploeg structureel uit geschoten om te voorkomen dat de Snekers nog een kans zouden krijgen. Met een eindstand van 1-1 op het scorebord was het publiek de grote verliezer. MKV`29 was tevreden met een punt, dit in tegenstelling tot de gasten uit Sneek die ondanks het harde werken hun inzet niet beloond zagen.

Komende weekend spelen de SWZ Boso Sneek vrouwen tegen Lycurgus VR2 uit Groningen en daarmee hebben zij nog een appeltje te schillen. In de uitwedstrijd werd met 2-0 verloren en dat was tevens het eerste verlies van dit seizoen nadat in de beginfase de eerste periodetitel met overtuiging werd gewonnen. Willen de Snekers hun 2e positie behouden dan zullen de 3 punten in Sneek moeten blijven.