SWZ Boso Sneek VR1 – Drachtster Boys VR1: 1-1

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

30 april 2016 15:00

Onbekend

Na het verlies tegen de vrouwen van Balk de vorige week moest er aangetreden worden tegen Drachtster Boys VR1. Voor beide ploegen stond er niet echt iets meer op het spel of het moest het vasthouden van de 2e plaats zijn voor de SWZ Boso Sneek vrouwen. De gasten uit Drachten begonnen feller aan de wedstrijd en wisten in de 2e minuut van de wedstrijd al te scoren. Na het weggeven van een corner werd er niet goed verdedigd en kon een speelster van de gasten vrij inschieten (0-1). De eerste helft waren de beide ploegen redelijk aan elkaar gewaagd echter werd er niet meer gescoord.

Ook in de 2e helft was er weinig verschil te zien tussen beiden ploegen. Het voetbal speelde zich vooral op het middenveld af en beide goalies hadden weinig te doen. In de 59e minuut was het Janna de Graaf die hierin verandering wist te brengen, met een fraaie loopactie werd ze gelanceerd en kreeg de bal goed aangespeeld en ging vervolgens goed door op de sluitpost van Drachten en wist deze met een geplaatst schot te passeren en zette daarmee de 1-1 op het scorebord.

In de slotfase kreeg de door blessures geteisterde thuisploeg het nog wel even zwaar. Door de vele blessures en reeds ingezette wissels moesten de SWZ Boso Sneek dames in eerste instantie met 10 verder, echter viel kort daarna ook keepster Melissa Douwes nog uit met een knieblessure. Janna de Graaf werd tot keepster gebombardeerd en de ploeg speelde met 9 man de laatste 10 minuten uit. Ondanks aandringen van de gasten bleef de thuisploeg met veel inzet voetballen en daardoor de stand gelijk houden.

Door de winst van Balk op de vrouwen van Zeerobben staan zij nu op een gedeelde 2 plaats met de SWZ Boso Sneek vrouwen.

Komende week staat de laatste wedstrijd van de competitie op het programma, de SWZ Boso Sneek formatie treedt dan aan tegen het gedegradeerde Zeerobben uit Harlingen.