Zeerobben VR1 – SWZ Boso Sneek VR1: 3-3

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

7 mei 2016 12:15

Onbekend

Met de wedstrijd tegen Zeerobben VR1 op het programma werd afgelopen zaterdag alweer de laatste wedstrijd van de competitie gespeeld. Doordat de vrouwen van Balk hun wedstrijd tegen Lycurgus reeds hadden gespeeld en verloren konden de SWZ Boso Sneek vrouwen de 2e plek in de ranglijst opeisen door een punt te pakken tegen de reeds gedegradeerde ploeg uit Harlingen.

Zonder de afwezige Sanne Homan en Leah Kedde en de geblesseerde keepster Melissa Douwes begonnen de Snekers, wellicht door het warme weer, niet scherp aan de wedstrijd. Door balverlies op het middenveld en te gemakkelijk verdedigen weet een Zeerobben speelster de bal in de verste hoek te plaatsen bij keepster Esmee Boot, die hierop geen antwoord had en dat betekende in de 3e minuut reeds een 1-0 op het scorebord. Wakker geschud door het vroege tegendoelpunt wisten de Snekers een minuut later al iets terug te doen. Door een scherpe pass van Janna de Graaf op Michelle Lankrijer kon deze op links doorkomen en wist de bal goed voor het doel te plaatsen, hier stond Kayleigh Atsma precies op de goede plek en wist de bal hard en onhoudbaar binnen te schieten (1-1).

De jonge ploeg uit Harlingen die net nog te licht voor de 3e klasse bleek te zijn voetbalde vrijuit en waren zeker niet minder dan de gasten uit Sneek. Toch kregen de gasten in het 2e deel van de 1e helft iets meer het heft in handen. In de 27e minuut zijn het dan ook de Snekers die een 1-2 voorsprong binnen weten te schieten. Na een pass van Bo Posthuma op de vrij staande Kayleigh Atsma, twijfelde de gelegenheidsspits niet en wist na goed wegdraaien de bal wederom hard in te schieten buiten bereik van de Zeerobben goalie.

Vlak voor rust was er een ommekeer in de wedstrijd. Na een schot vanaf een meter of 30 ging de bal richting keepster Esmee Boot echter zij verkeek zich op de bal en werkte deze in eigen doel en dat betekende een onnodig doelpunt maar dus wel de gelijkmaker (2-2). De Snekers waren even de weg kwijt en kort na de gelijkmaker was er bij een corner een misverstand tussen keepster en verdedigers waarvan Zeerobben wist te profiteren en dat betekende op slag van rust dat de gasten tegen een 3-2 achterstand aan keken.

Na de rust werden er bij de Snekers een aantal wissels doorgevoerd om de speelsters met lichte blessures wat rust te gunnen want volgende week staat de eerste wedstrijd van de nacompetitie op het programma. Anouk Homan en Natasja Nohar, talentvolle speelsters van vrouwen 2 van SWZ Boso Sneek, werden ingebracht voor Esther Kuperus en Olina Coers. Met wat verschuivingen binnen het team werd er in de 2e helft, ondanks de warmte, weer vol gestreden om een nederlaag af te wenden. De wissels wierpen hun vruchten af want 11 minuten na aanvang van de 2e helft was het Anouk Homan die na prima doorgaan van Michelle Lankrijer op de linkerflank haar voorzet binnen wist te tikken en daarmee de gelijkmaker aantekende (3-3). De rest van de 2e helft bleef het voetballend op en neer gaan maar wisten beide ploegen niet meer tot scoren te komen en daardoor eindigde het sportieve duel in een 3-3 gelijkspel.

Met dit resultaat zijn de vrouwen van SWZ Boso Sneek na 2 promoties op rij op een keurige 2e plaats geëindigd in de 3e klasse G en kunnen daar met recht trots op zijn. Komend weekend betekend dat een toetje in de vorm van de nacompetitie. Doordat de Sneker formatie ongeslagen de eerste periodetitel wist binnen te slepen betekend dit volgende week de start van een dubbel duel tegen Helpman VR1 uit Haren. Bij verlies over 2 duels betekend het einde seizoen en bij winst nog 2 duels die bij winst resulteren in promotie naar de 2e klasse. Maar eerst komende zaterdag de uitwedstrijd tegen Helpman en dan een week later op zaterdag 21 mei de rematch op het SWZ Boso Sneek sportpark te Sneek, aanvang 15:00 uur.