SWZ Boso Sneek E1 is het nieuwe seizoen uitstekend begonnen

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 13

12 september 2015 10:15

Onbekend

SWZ Boso Sneek E1 is het nieuwe seizoen uitstekend begonnen. In de eerste competitiewedstrijd wonnen de jongens uit Sneek met 4-1 de thuiswedstrijd tegen Balk E1.

De ruststand was 1-1 en in de tweede helft scoorde SWZ Boso Sneek E1 nog 3 keer tegen de Balksters, die meer dan genoeg spelers mee had genomen en zo steeds konden door wisselen om een fitte ploeg te houden.

De bezoekers kwamen goed uit de startblokken en wilden het verlies van een week eerder recht zetten. In het bekerduel werden zij met 5-1 verlies terug gestuurd naar Balk. Gezien het veldoverwicht wat Balk E1 had en door slordigheden van onszelf hielpen we de bezoekers dan ook aan een verdiende voorsprong.

Was het gemakzucht of waren we nog niet wakker? Waarschijnlijk het eerste.

Gelukkig kon de leiding vanaf de kant iedereen wel blijven motiveren om door te gaan en knokten de jongens van E1 zich terug in de wedstrijd. Het veldspel werd steeds beter en de kansen kwamen. Door goed keeperswerk hield de Balkster keeper lang zijn goal lang schoon maar vlak voor rust was het dan toch raak na een mooie aanval van SWZ Boso Sneek E1 kwam de stand op 1-1.

De tweede helft begon SWZ Boso Sneek E1 direct alert want vanaf de aftrap stormden onze jongens direct naar de goal maar zat nu weer de keeper van Balk E1 onze voorsprong in de weg.

Na een kleine 5 minuten spelen in de tweede helft  kwam de bal steeds meer in ons bezit en speelden we ook makkelijker, het samenspel was weer terug en kleine foutjes werden voor elkaar opgelost.

Er werd weer geknokt voor elke bal. Het harde werken werd dan ook beloond met een mooi doelpunt en leek het erop dat we Balk E1 te pakken hadden. We hadden de achterstand omgebogen naar een voorsprong en uiteindelijk met een 4-1 winst verlieten we het veld.

Het was een mooie wedstrijd waarbij het in eerste instantie nog alle kanten op kon gaan maar waar wij als SWZ Boso Sneek E1 iets makkelijker voetbalden dan Balk E1.

Opstelling SWZ Boso Sneek E1:

Sem Westhoff op Goal, Dylan de Jong laatste man, Thijs Boorsma rechts achter, Mathijs de Greef links achter, op het middenveld afwisselend Thijs Devile en Jeffrey Jorna, linksvoor Marvin de boer en Fabian Uzun, op rechts Nieck Adema. Leiding Tjeerd de Boer & Robert Westhoff, Trainer Freerk de Jong.