SWZ Boso Sneek VR1 verslaat 2e klasser in beker

Vrouwen, VR1, Groep 2 12

24 oktober 2015 15:00

Onbekend

De vrouwen van SWZ Boso Sneek stonden afgelopen zaterdag in de 2e bekerronde wederom tegenover een 2e klasser, deze keer waren het de vrouwen van Bergum die op bezoek kwamen in Sneek. De gasten eindigden vorig jaar als 2e in deze klasse en misten promotie naar de 1e klasse na verlies in de nacompetitie. Dit jaar loopt het een stuk stroever en staat de ploeg momenteel op een 8e plek.

De Sneker formatie begon voorzichtig en enigszins laks aan de wedstrijd, dit ondanks duidelijke afspraken over het vroegtijdig storen en felheid in de duels. Het eerste helft gaf de thuisploeg te veel ruimte aan de gasten die daardoor de mogelijkheid kregen om lekker te kunnen voetballen. Vooral het middenveld van de Snekers had moeite de controle te krijgen. In de 13e minuut leidde balverlies in de achterhoede van SWZ Boso Sneek tot de 0-1, de spits van Bergum kon door richting doel en schoot de bal binnen achter goalie Melissa Douwes. Niet veel later belandde een afstandschot op de lat van het Sneker doel en dit leek de thuisploeg wakker te schudden. Het laatste kwartier voor de rust knokten de Snekers zich terug in de wedstrijd, er was meer beleving en er werden steeds meer duels gewonnen. Tot de rust bleef de 0-1 op het scorebord staan.

In de 2e helft kwam de thuisploeg met nieuw elan het veld op en dat resulteerde op het veld in meer felheid en beleving en dat leidde al vrij snel na rust tot de gelijkmaker. Het was in de 53e minuut dat Annie Jansen vanaf rechts uit een bijna onmogelijke hoek de bal op het Bergumer doel afvuurde, de bal passeerde de keepster van Bergum en verdween via de binnenkant van de verste doelpaal in het net (1-1).

Na de gelijkmaker ging de thuisploeg steeds beter voetballen en dat resulteerde in een paar fraaie kansen die echter niet werden binnen geschoten dit mede door een paar goede reddingen van de Bergum goalie. Ook SWZ Boso Sneek keepster Melissa Douwes was belangrijk voor de Snekers en wist een paar keer goed in te grijpen. In de loop van de 2e helft werd de SWZ Boso Sneek formatie sterker en creëerde meerdere corners en kansen. Een kopbal van Sanne Homan verdween net naast het doel maar haar revanche volgde snel. Het was in de 86e minuut dat SWZ Boso Sneek van achteruit opbouwt en Annie Jansen weet te bereiken, zij speelt Sanne Homan in de loop aan die vervolgens een verdedigster passeert en met een fraaie beweging ook de keepster van Bergum kansloos laat en de 2-1 op het scorebord noteert. In de slotfase en 3 minuten blessuretijd houdt de thuisploeg de zaak prima onder controle en geeft door goed verdedigend werk geen kansen meer weg. Eindstand 2-1 en dat betekent wederom een ronde verder in de KNVB beker voor de SWZ Boso Sneek vrouwen.

Volgende week staat er wederom een belangrijk duel op het programma want op zaterdag 31 oktober heeft de ploeg aan 1 punt genoeg om de eerste periodetitel binnen te halen. Tegenstander zijn dan de vrouwen 2 van Stiens. Mocht de Sneker formatie de 1e periode pakken dan rest er aan het einde van het seizoen een leuk toetje, namelijk deelname aan de nacompetitie met kans op promotie naar de 2e klasse. Kortom een vliegende start van de SWZ Boso Sneek vrouwen die wederom hebben laten zien over veerkracht te beschikken en wederom te kunnen winnen van een 2e klasser.