SWZ Boso Sneek ZM verliest uitwedstrijd tegen Sleat

27 februari 2016 14:30

Pultrum, J.

Onbekend

SWZ Boso Sneek speelde onder mooie omstandigheden, maar op een hobbelig veld tegen de nummer drie van de vijfde klasse een verdienstelijke wedstrijd. Arjan Postma had in de LC nog een simpele overwinning van Sleat voorspeld, maar hier was geenszins sprake van. Sterker nog de eerste twintig minuten was SWZ Boso Sneek de bovenliggende partij. In de elfde minuut namen de Snekers de leiding door een doelpunt van Patrick Veenstra. Vanaf de elfmeterstip schoot hij de bal keurig in de uiterste hoek: 0-1. De feestvreugde was echter van korte duur. Een bal van links werd door de rechterspits van Sleat keurig achter doelman Jelmer Popma gekopt. SWZ Boso Sneek hield het initiatief en een schot van Sander Tuinstra ging via de buitenkant van de paal naast. Kantelpunt in de wedstrijd was een rode kaart voor youngster Ramon de Vries. Ramon tikt de doorgebroken rechterspits aan, waarna de arbiter rood trok. Wellicht volgens de letter wel terecht, maar een gele kaart had ook gekund en was wellicht meer op zijn plaats geweest. In de vijfentwintigste minuut leidde een defensiefout tot de tweede treffer van Sleat. SWZ Boso Sneek had nog een goede mogelijkheid, maar de inzet van Brandon Vasco Bernal was net te zacht om doeltreffend te zijn. Na de thee een klein veldoverwicht voor Sleat, maar nauwelijks echte kansen. Het derde doelpunt van Sleat had voorkomen kunnen worden als spelers sneller in hun positie gaan lopen en zich niet teveel met randzaken bezighouden. In de drieënzeventigste minuut was het Michael van Dijk, die de bal op sublieme wijze achter de doelman van Sleat schoot: 3-2. SWZ Boso Sneek rook dat er wellicht nog een gelijkspel inzat en zette druk naar voren. Enkele kleine kansen, maar helaas geen doelpunt. In de zevenentachtigste minuut werd het duel door Sleat in het slot gegooid: 4-2. En zo won de nummer drie Sleat van het hard werkende SWZ Boso Sneek.