SWZ Boso Sneek A1 naar halve finale in het beker toernooi

27 februari 2016 12:45

Koning, J

Onbekend

Vandaag terwijl de zon dacht dat het lente was moesten de mannen van SWZ Boso Sneek A1 aantreden in de kwartfinale van de beker tegen St Germanicus/CSVC.

Aan de Molenkrite leek het lente maar de wind maakte het toch nog vrij koud. Met Nils en Vince op vakantie in de sneeuw en Jordi die de hele week niet helemaal fit was moesten Richard en Jappie de verdediging flink omgooien. Met Harmen op de stopper leken we de oplossing hebben gevonden. Er was aardig wat publiek op deze topwedstrijd afgekomen die massaal in het zonnetje aan de overkant van het veld gingen staan.

De wedstrijd ging lekker gelijk op maar was van 2 kanten mannelijk. De scheidsrechter hield het kort met een paar snelle gele kaarten. Deze waarschuwingen hadden ter harte genomen moeten worden maar Stefan beging op het middenveld een onnodige overtreding en pakte na 20 minuten al zijn 2e gele kaart en zo stonden we met 10 tegen 11.

Raar genoeg kwam St. Germanicus/CSVC er daarna niet meer aan te pas en waren wij veel beter. Helaas misten we wat in de afwerking en zo gingen we rusten met een 0-0 stand.

Na de warme thee en wat tactische aanpassingen (Harmen door naar het middenveld en Jordi als slot op de deur achterin) begonnen we vol goede moed aan de 2e helft. Het was Imme die voor het eerst in de wedstrijd op de proef werd gesteld en met een prachtige redding A1 in de wedstrijd hield.

Roy moest de geblesseerde Joey Diekstra vervangen. Hoewel we veel beter waren scoorde we maar steeds niet en bleef het gevaar van een counter in de lucht hangen.

Maar na een flitsende aanval was het Roy die na goed doorgaan van Joey Huitema aan het eind van de aanval de 1-0 in kon tikken. Met deze boost konden de moegestreden mannen weer even door. Met nog zo'n 10 minuten op de klok brak Jorn op rechts door en hij kon alleen nog gestopt worden door hem onderuit te halen. Dit kwam de verdediger op een directe rode kaart te staan. Nu de teams weer in evenwicht waren (wat aantal betreft) kwam er iets meer rust in het spel. Het was St.Germanicus/CSV dat probeerde er een eindoffensief uit te persen en de mannen van A1 stonden even te wankelen. Maar met een uitbraak over wederom rechts was het dit keer Jorn die aan het eind van de aanval de 2-0 binnen schoot. Hierna was het verzet gebroken en konden de mannen de klus op routine uitspelen. Na het laatste fluitsignaal van de man in het zwart was er nog even een opstootje maar stapte A1 als terecht winnaar van het veld.

HALVE FINALE nu maar afwachten tegen wie.

Deze supertrotse leider hoopt op een leuke hoofdklasse tegenstander.