SWZ Boso Sneek E1 geeft de punten aan Scharnegoutum ´70 E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 18

12 maart 2016 10:15

Onbekend

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen begint voor SWZ Boso Sneek E1 niet zoals we hadden gehoopt. Promovendus Scharnegoutum ´70 E1 was een onbekende tegenstander voor ons. De wedstrijd begon mooi op tijd en vanaf de eerste minuut zaten de jongens van SWZ Boso Sneek E1 er goed bovenop en werd er mooi samen gespeeld.

De eerste kansen waren dan ook voor ons. Na een kleine 10 minuten spelen was het Scharnegoutum ´70 E1 dat er snel uit kwam via hun middenvelder, echter werd er door Thijs B goed ingegrepen. De scheidsrechter zag hier een overtreding in en besloot om de bal op de stip te leggen. Vanaf 8 meter mocht Scharnegoutum´70 E1 een penalty nemen. Ondanks dat Sem in de goede hoek zat en met de vingertoppen de bal nog beroerde was de bal prima ingeschoten en stonden we met 1-0 achter wat gezien het spelbeeld op dat moment niet in de lijn der verwachting lag! De aftrap was weer genomen en met een prachtige aanval en na een mooie voorzet van Marvin op Jeffrey werd de stand weer op gelijke hoogte gebracht. Scharnegoutum ´70 E1 kon niet lang genieten van de voorsprong. Thijs D spelend op het middenveld onderschepte de bal en speelde deze in de voeten van Fabian hij creëerde een grote kans voor zichzelf door met een goed schot op doel bijna de tweede goal te maken, helaas was de lat een dwarsligger. De keeper van Scharnegoutum ´70 E1 keepte een goede wedstrijd en hield zijn doel goed op slot totdat Thijs B met een mooie actie de tweede goal er in prikte. De ruststand 2-1.

De tweede helft begon goed voor ons en 3-1 was een feit. Scharnegoutum ´70 E1 voetbalde al goed en lieten zich niet van de wijs brengen door deze achterstand maar ze deden er juist nog een extra schepje bovenop waarbij onze verdediging het steeds zwaarder kreeg. Dylan redde nog wel een keer knap vanaf de doellijn, het was een hard ingeschoten bal maar hij kopte deze goed weg.

Het team van onze gasten nam de regie over en de druk werd hoger, de 3-2 werd dan ook gemaakt. Ze waren op dreef en hun derde goal was wel een hele mooie. De nr 8 van Scharnegoutum ´70 werd mooi ingespeeld en met een hakje tikte hij de bal over de doellijn en bracht de stand weer op 3-3. Waar wij genoeg kansen kregen maar niet afmaakten deed Scharnegoutum ´70 E1 dat wel en zette de 4e goal voor hun op het scorebord.

Met nog enkele minuten te spelen probeerde SWZ Boso Sneek E1 nog wel iets maar gevaarlijk werden we niet meer. De eerste helft speelden wij misschien iets beter maar de tweede helft was voor Scharnegoutum ´70 E1. Voor het publiek was het zeker een spannende partij om te zien.

Helaas een valse start maar over twee weken gaan we gewoon weer voor de overwinning.

Groet T&R