Doelpuntloze wedstrijd SWZ Boso Sneek E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 18

26 maart 2016 10:00

Onbekend

Hoe vaak komt het voor dat er bij de E pupillen geen doelpunten worden gescoord, dat is niet heel vaak volgens mij maar SWZ Boso Sneek E1 overkwam het voor een tweede maal en ook nog tegen dezelfde tegenstander. In de najaarscompetitie wist OudegaHJSC E1 ons ook al doelpuntloos te houden en afgelopen zaterdag konden beide ploegen wederom niet scoren.

Op een mooi veld in Hommerts werd onder genoeg publiek afgetrapt voor de wedstrijd. SWZ Boso Sneek E1 is zoekende naar elkaar en er wordt niet goed met elkaar gepraat, posities worden niet goed gehouden en hierdoor geven we veel ruimte aan OudegaHJSC E1. Zij proberen hier gebruik van te maken en krijgen in de eerste helft steeds meer de overhand, gelukkig voor ons kunnen ze hun kansen niet bekronen. Ook de minimale kansen die wij krijgen worden niet verzilverd en mede door goed keeperswerk van beide keepers blijft de ruststand in de “brilstand” staan. In de rust met limonade begrijpen de jongens dat er wel wat moet gebeuren in de tweede helft om onze eerste overwinning te pakken en niet te ver achter te geraken op de koploper!

We starten goed en zijn nu wel beter op elkaar ingespeeld maar door slordigheidsfouten komen we maar weinig tot kansen, het loopt vandaag niet lekker. Toch dringen we meer aan op de goal van OudegaHJSC maar verdedigend staan ze goed en hun lange keeper staat een prima wedstrijd te spelen. OudegaHJSC creëert in de tweede helft minder kansen en even werd het heel spannend toen de bal bijna tussen de benen van Sem zou doorglippen het doel in. Gelukkig herstelde hij zich. Het is een lastige tegenstander zijn we wel achter maar des al niet te min wederom spanning genoeg voor het publiek.

We delen de punten en zo behalen beide teams hun 1e punt in de voorjaarscompetitie. Een terechte uitslag gezien het spel.

Aankomende Zaterdag speelt SWZ Boso Sneek E1 tegen Makkum E1 en gaan we voor de eerste drie punten.