VR1 met winst terug uit Berlikum

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

24 september 2016 15:30

Onbekend

Hierbij een eerste verslag van de dames 1 van SWZ Boso Sneek-vrouwen 1, de voorbereiding op het nieuwe seizoen liep niet altijd even goed en dit was met name door een ongelukkige planning van de KNVB om in de vakantie periode de bekercompetitie te laten starten.

Deze competitie werd dan ook als oefenwedstrijden aangegrepen en liepen dan ook nog niet echt soepel, mede door de steeds weer wisselende opstelling wegens vakantie van meerdere speelsters.

De competitie is nu dan ook drie wedstrijden oud, waarvan we 1 gelijk , 1 verloren en 1 gewonnen hebben. Vandaag gingen we met 15 speelsters richting Berlikum met in het achterhoofd de wedstrijden uit het verleden die altijd pittig en hard waren, de dames waren er van bewust dat er meteen vanaf het begin strijd geleverd moest worden en konden vanaf minuut 1 Berlikum onderdruk zetten en met goed spel vanaf de sneeker zijde resulteerde dat in een mooie actie vanaf het middenveld. Sanne werd op de eigenhelft in de voeten aangespeeld en met een mooie steekbal werd Michelle de diepte ingestuurd en ronde deze mooi af met een prachtige boogbal over de te ver uitgelopen goalie (??). Door deze mentale opsteker werd Berlikum nog meer op eigenhelft terug gedrongen en uit een mooi samenspel tussen Michelle en Sanne zij plaatse de bal onhoudbaar in de linkerhoek(0-2), na een paar steekaanvallen van Berlikum gingen de dames van Sneek weer in de aanval.

Sanne geheel vrij te staan op de linksbuiten en zag de eveneens vrijstaande Isa op de rand 16 vrij staan en ronde keurig af en dit was dan ook de ruststand.

In de tweede helft kwamen de dames van Berlikum iets feller uit de startblokken en de achterhoede van SWZ moest alle zeilen bijzetten om geen tegengoal te incasseren, na tien minuten in de tweede helft kwamen de sneeker dames via een perfecte combinatie tussen Isa-Janna en Janna gaf een op maat gegeven steekpass op Sanne die deze rustig en koel af ronde.

De formatie uit Sneek kwam eigenlijk niet meer in moeilijkheden of het was die ene spaarzame uitval van Berlikum die door de goed keepende Melissa iets verkeerd werd in geschat waarop de 1-4 op het scorebord kwam te staan, kort daarna speelde Sanne zich op de linkerzijde mooi vrij en gaf een voorzet die door de verdediging van Berlikum in eigen goal werd gewerkt en de eindstand op 1-5 bracht.

De ingebrachte speelsters Joyce voor Leah, Susan voor Sharon, Miriam voor Isa en Annie(naar een afwezigheid van bijna een jaar vanwege een zware knieblessure) Sanne kunnen terug zien op een goed optreden.

Dames gefeliciteerd met deze overwinning en op naar volgende week voor de topper tegen Nieuw Roden,  heel veel steun van ons eigen publiek gaan we proberen om de stijgende lijn vast te houden.

Het verslag werd mogelijk mede gemaakt door Kayleigh Atsma.