SWZ Boso Sneek VR1 - Be Quick Dokkum VR2

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

15 oktober 2016 15:00

Onbekend

Vandaag weer een mooie pot voetbal van SWZ Boso Sneek VR1 tegen Be Quick Dokkum VR2: 6-2 winst. De wedstrijd begon wat rustig aan de Sneeker kant en hierdoor was er nog weinig opwinding voor de goal van de tegenstander. Na een kleine 20 minuten kwamen de eerste kansen voor de thuisploeg en uit een van deze kansen benutte Isa Boorsma de vrije schietkans en de 0 was van het scorebord. SWZ kwam nu eindelijk op stoom en kon door zeer goed combinatievoetbal uitlopen door doelpunten van wederom Isa, Natascha en Sanne en zo kwam de 4-0 ruststand op het scorebord.

De dames van SWZ waren gewaarschuwd dat er vanuit Dokkum extra speelsters waren opgeroepen om meer weerstand te kunnen bieden tegen SWZ. Zoals dit seizoen al vaker waren de speelsters en de keeper van SWZ niet alert en door miscommunicatie in de laatste linie kwam de 1-4 op het scorebord door een eigen goal van Kelly. De wedstrijd liep in kwaliteit achteruit mede doordat de combinaties aan de Sneeker zijde niet meer tot stand kwamen. Na een klein kwartier kwam dan toch de 5-1 op het scorebord door een goed spelende Annie die Sanne de vrije ruimte instuurde. Sanne ronde deze kans beheerst af. De wisselspeelsters werden aan de warming-up gezet om ook hun speelminuten te geven, zo werden Kayleigh, Susan, Miriam en Femke ingebracht voor Sharon, Isa, Janna en Natascha. De kracht en het geloof was nu weg bij Be Quick en SWZ Boso Sneek kon via Sanne nog 1 keer scoren. Dit nadat even daarvoor niet goed opgelet werd door het middenveld. Een vrije trap, die op de lat werd getikt door Melissa, kwam terug het veld in en kon door een geheel vrijstaande speelster simpel binnen getikt worden. Na de wedstrijd waren er vele complimenten op het vertoonde spel van zowel de tegenstander als van het publiek.
Dames gefeliciteerd met deze overwinning en ga zo door!