Meiden Onder 15 begint aan mooi seizoen!

vv Sneek Wit Zwart MO15-1

EBC/Delfstrahuizen MO15-1

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 1 10

3 september 2016 11:45

Onbekend

SWZ Boso Sneek MO15 is het seizoen begonnen met twee overwinningen. De bekerwedstrijden tegen Balk MO15 (5-0) en EBC/Delfstrahuizen MO15 (7-1) werden relatief gemakkelijk gewonnen. Komende zaterdag staat de derde en laatste poulewedstrijd op het programma. Als Workum MO15 wordt verslagen, dan is de knock-out fase van het bekertoernooi bereikt. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn voor onze meiden, omdat Workum de eerste twee wedstrijden ruim heeft verloren. Maar...... het moet nog wel even gebeuren, de bal is tenslotte rond!

De poulewedstrijden in de bekercompetitie worden door veel trainers en leiders vaak als oefenwedstrijden gezien, maar afgelopen woensdagavond stond er een echte oefenwedstrijd op het programma. IJVV MO15-1 uit IJsselmuiden had al drie bekerwedstrijden in de benen en had die allemaal gewonnen. Een geduchte tegenstander zou je dus zeggen en dat zou ook blijken in de wedstrijd.

Om 19.15 uur begon de wedstrijd, een kwartier later dan gepland omdat er geen scheidsrechter bleek te zijn. Een gevalletje communicatiestoornis binnen het scheidsrechterskorps? Gelukkig was een toeschouwer/ouder bereid om voor spelleider te spelen. Helemaal top!

Meteen nam IJVV het initiatief. SWZ Boso Sneek leek wat onder de indruk (de meiden van IJVV waren fysiek wat sterker) en was gewoon nog niet helemaal bij de les. Want ondanks dat onze meiden voetballend absoluut niet de mindere waren, waren de meeste kansen voor de tegenstander. Bij rust stond het 0-2 en dat was op zich niet onverdiend. Alhoewel de thuisclub zeker ook enkele mooie kansen hadden gekregen.

Wat trainster Suzanne Marin en de leiders Sytze-Jan Jager en Iwan Oranje (Suzanne en Iwan staan op de foto) in de rust hebben verteld, is mij niet bekend. Maar in de tweede helft waren de Sneker meiden in eens de bovenliggende partij! De tegenstander werd op eigen helft vastgezet, er werd geknokt voor iedere bal en bovendien werden er bij vlagen weer mooie aanvallen opgezet. Net zoals afgelopen zaterdag tegen EBC/Delfstrahuizen.

Uiteindelijk weten onze meiden slechts één doelpunt te maken (doelpunt gemaakt door Marin), waardoor de eindstand 1-2 is geworden. Voor wat het waard is, want de uitslag is in een oefenwedstrijd niet van belang. Belangrijker is dat het een leuke groep meiden is, die ook nog eens heel aardig kunnen voetballen (verdedigend en aanvallend). Door goed te trainen en te luisteren naar de trainers en leiders gaat dat dit seizoen alleen maar beter worden. Veel voetbalplezier toegewenst meiden!!

Een enthousiaste toeschouwer.

P.S.: op de fotopagina staan nog twee andere foto’s.