Bergum BCV Combinatie VR2 - SWZ Bosos Sneek VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse G

29 oktober 2016 13:45

Onbekend

Afgelopen zaterdag stond er voor de dames van SWZ Bosos Sneek VR1 de uitwedstrijd tegen BCV Bergum op het programma. BCV staat dan wel onderin in onze klasse, maar dat geeft niet de garantie dat het makkelijk zal gaan worden en dat bleek al bij de aftrap die meteen de diepte ingespeeld werd en zo kwam meteen de druk op onze verdediging te liggen. De wedstrijd zou ook niet een makkelijke worden door de tomeloze inzet van de dames van BCV. Wij zelf kwamen niet lekker in ons spel, mede door een te slappe inzet in het eerste half uur. Langzaam kregen de dames van SWZ Boso Sneek een aantal opgelegde kansen die keer op keer geen doel troffen, maar na een klein half uur kwam daar dan toch de bevrijdende 0-1, na een mooie luie bal over de verdediging van BCV kon Sharon Huitema beheerst afronden.
In deze wedstrijd kregen de dames van SWZ Boso Sneek een domper te verwerken door het uitvallen van de uitstekend spelende Olina Coers met een naar het laat aanzien zware knie blessure.
Dan mag je als trainer/leiders blij zijn dat we goed in de speelsters zitten die op meerdere plaatsen inzetbaar zijn. Na enige oponthoud en de rust, was het spel ook niet echt fraai van de sneeker zijde en kwamen de meeste combinatie's niet aan of stranden in schoonheid. Halverwege de tweede helft kwam dan eindelijk de bevrijdende 0-2 op het scorebord. Een mooi genomen vrijetrap van Esther Kuperus die de vrijstaande Janna de Graaf bereikte en die vervolgens dit buitenkansje benutte.
De wedstrijd werd steeds fysieker en de krachten vloeiden langzaam weg bij beide teams en zo kwam het laatste fluitsignaal dan ook als een welkom geluid. Volgende week spelen wij onze thuiswedstrijd om 15:00 uur tegen MKV'29 VR1 .