SWZ Boso Sneek MO17-1 Fier aan kop!

vv Sneek Wit Zwart MO17-1

Balk MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 1e klasse 07

1 oktober 2016 11:00

Onbekend

Na een spannende wedstrijd staan we mooi bovenaan, en dat geven we ook niet meer weg aanstaande zaterdag tegen de laagst geplaatste van deze voorrondes voor de bepaling van de onderlinge sterktes.

Beginnend met een reservebank van 4 personen – daar was een paar minuten later niet veel meer van over trouwens – Liza was al ziek maar wilde wel proberen; Lisa wilde niet eens beginnen, had nogal last van haar keel; Priscilla kreeg last van haar astma; tja…… Leuk voor de coaches.

Des te mooier was om te zien wat voor vechtlust alle meiden toonden. Als je een heel belangrijk punt naar voren wil halen wat tekenend voor de wedstrijd was, is het feit dat wij, bij balbezit van de Balkster keepster, zó goed stonden dat zij de bal niet fatsoenlijk kwijt kon, dat leverde direct en indirect veel balwinst voor ons op.

Balk kwam niet veel verder dan de middellijn, wij daarentegen stuitten elke keer wel weer op de stugge verdediging en liepen keer op keer daarin vast.

Toch lukte het Berber in de 10e minuut om een schot op doel te lossen, wat hun keepster niet goed verwerkte, de bal kaatste terug in het veld en Melissa kon daardoor ook een schot wagen, maar ging net aan de verkeerde kant van de doelpaal langs, helaas. 10 Minuten later een ‘schotje’ van Berber, want zij werd ten val gebracht door een verdedigster. Veel vaker gebeurde het dat de verdedigsters van Balk Berber onreglementair moesten afstoppen door middel van (vooral) vastpakken aan haar mouw, wel slim gedaan van Balk want de scheidstrechter zag het elke keer niet. Melissa kreeg nog een kansje in de 23e minuut, het schot werd wederom niet goed gestopt door de keepster, maar er was niemand van de voorhoede die reageerde en daarom bleef het 0-0.

In de 24e minuut moest Miriam aan de bak; in een 1 tegen 1 situatie voorkwam zij op een geweldige manier een doelpunt door goed mee te voetballen en goed te kijken waar de bal was en met een snoekduik had ze de bal, klasse!

Ze moest een aantal minuten later weer vol aan de bak en dat liep ook weer goed af, na een goede redding.

In de 26e minuut schoot Esmee na een flinke loopactie - nadat ze zelf die ruimte had gecreëerd na het passeren van een middenveldster - de bal net naast, dat had beter verdiend, maar ja het mocht niet zo zijn.

En dan komt de 31e minuut, 3 keer komt Balk over de middellijn en 1 keer een doelpunt. En daar sta je dan: beter, maar wel 1 goal achter!

Rust.

Na een motiverend gesprek van Ewoud, gingen ze weer aan de slag, en ja hoor: gelijk in de 1e minuut was het raak! 1-1!

Hele mooie goal van Berber, maar de actie daarvoor was misschien nog wel mooier; net zoals in de eerste helft pakte Esmee de bal af, dribbelde naar voren en schoot op goal; en nu was de voorhoede wel attent en Berber was er als eerste bij en passeerde de keepster, YES!

Gelijk 3 minuten later was het Anna-Frouck haar beurt, zij schoot op goal en weer was de keepster van Balk niet balvast; Berber was er als de kippen bij om deze ook te verzilveren en ons op voorsprong te zetten, 2-1! Goed gedaan!

3 Minuten later liet Balk ook zien dat ze goed konden voetballen en schoten de 2-2 binnen, en dan sta je weer gelijk.

De meiden gingen beter overspelen en de kansen kwamen mondjesmaat.

13 Minuten voor het eind was het dan toch eindelijk raak: de bevrijdende goal van Berber, nadat Joanne de bal veroverde in de verdediging; zij passte naar Esmee die fraai Berber in stelling bracht, 3-2 en dit was tevens de eindstand.

Hard voor gevochten en verdiend.

Het had ook zo maar 4-2 kunnen worden want in de 75e minuut nog een goed schot dat rakelings voorbij de goal vloog van Lisa.

Fantastisch om te zien hoe blij iedereen was met de drie punten, hebben ze als team hard voor gewerkt!