SWZ Boso Sneek JO9-1 - Zeerobben JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 04

29 oktober 2016 9:00

Onbekend

Vandaag stonden de mannen van SWZ Boso Sneek JO9-1 weer tegenover Zeerobben JO9-1. Dit keer op eigen terrein.

De eerste competitiewedstrijd op 17 september speelden ze al tegen dit team in Harlingen. In die wedstrijd kwam SWZ Boso Sneek JO9-1 al binnen 1 minuut aan de leiding na een doelpunt van Damian, maar werd er verloren met 6-3 (ruststand 4-2) door onder andere snelle counters van Zeerobben. We wisten dus wat we konden verwachten...

Net als in de uitwedstrijd is Jesse de eerste helft keeper. De eerste 15 minuten gaat het gelijk op, maar hebben onze mannen de meeste kansen. Ze spelen goed over en zitten goed in de wedstrijd. Vandaag kwam ook de eerste treffer op naam van SWZ Boso Sneek JO9-1. Sven schiet de bal na 7 minuten langs de keeper van Zeerobben. Jesse verhindert een aantal keren een tegendoelpunt en ook het team verdedigd goed mee. Er worden door Hugo, Sven, Justin, Thijs en Damian een aantal ballen van Zeerobben goed weggewerkt en door onder andere Jelmar, Joost en Steffan wordt goed druk gezet. Er volgen mooie kansen voor Joost en Sven en ook een aantal corners die gevaarlijk waren. Helaas leidt dit niet tot het vergroten van de voorspong. In de 15e minuut ontsnappen we nog ternauwernood aan een tegengoal: Steffan assisteert Jesse goed en voorkomt de goal. De kansen keren vanaf dat moment iets meer naar Zeerobben en die schieten vlak voor rust helaas de gelijkmaker binnen.

In de tweede helft staat Joost tussen de doelpalen. SWZ Boso Sneek JO9-1 lijkt iets minder geconcentreerd en dat resulteert al na 2 minuten in de 1-2. We komen minder aan spelen toe, maar na een mooie actie van de mannen en een schot naast doel van Sven komen de Zeerobben in de 5e minuut op een 1-3 voorsprong. SWZ Boso Sneek JO9-1 is nu weer wat wakker geschud en vallen weer wat meer aan, maar helaas leidt dit ondanks een paar mooie corners niet tot een treffer. Zeerobben lijkt vleugels te hebben gekregen en scoort in de 12e, 13e en ook nog in de 15e minuut (terwijl SWZ Boso Sneek JO9-1 na een bestrafte overtreding  tijdelijk met een man minder speelt) zodat de stand 1-6 werd. Twee keer wordt het bijna 2-6 maar de bal wil er niet meer in.

Helaas wederom een verlies tegen Zeerobben, ondanks een goede eerste helft.

Volgende week spelen we om 9:00 thuis een stadsderby tegen koploper LSC 1890 JO9-1.