LAC Frisia 1883 JO9-1 - SWZ Boso Sneek JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, Hoofdklasse 04

15 oktober 2016 10:15

Onbekend

Na een goede trainingsweek, reisden de matadoren van JO9-1 af naar de lakskoentsjes van Frisia. Het team stond al op voorsprong door het talrijk meegekomen publiek en vol goede moed begonnen ze de wedstrijd. De eerste combinaties beloofden veel, maar toch waren het de Liwadders die op voorsprong kwamen door een misverstand tussen Damian en Steffan.

Het spel golfde op en neer en na een pas van Steffan schoot Joost beheerst binnen, 1-1. De beide teams speelden vol op de aanval, de verdedigende stellingen werden daardoor verlaten en dat leverde een voorsprong op voor LAC Frisia 1883. SWZ Boso Sneek toonde veerkracht en Jesse schoot fantastisch binnen na een assist van Sven, na een balverovering van Tijs, dit was ook de terechte ruststand.

Met goede moed gingen de boys weer het veld op, maar Frisia zette meer druk dan in de eerste helft en Hugo en Damian hadden het druk achterin. Frisia was beter en kwam ook terecht op voorsprong, het werd 3-2 en even later 4-2.

De coaches konden het tactisch niet omzetten en zagen daarna schoten op de paal en lat, maar het bleef wonder boven wonder 4-2. Justin redde een paar keer netjes en wie anders dan Jesse schoot op goal en de bal kuste de onderkant van de lat en de anschlusstreffer viel, 4-3!!

Er gloorde hoop en de mannen gingen er in geloven en na een pass van Steffan frommelde Joost de 4-4 binnen. Dit zou een terechte uitslag zijn, maar door een toverbal van Jelmar werd het vlak voor tijd 4-5. Iedereen ging uit zijn dak en een paar tellen later floot de prima leidende scheids voor het eindsignaal.

De penalty’s werden ook soeverein genomen en na een heerlijke douche werd er huiswaarts gekeerd met drie “gestolen” punten in de kofferbak.

Nu genieten van een heerlijke vakantie en zaterdag 29 oktober staat de kraker tegen de Ouwe Seunen op het programma en dan gaat het om de tweede plek op de ranglijst.