SWZ Boso Sneek JO15-2 walst over Heerenveen J015-5 heen!

vv Sneek Wit Zwart JO15-2

Heerenveen JO15-5

6 mei 2017 9:00

Onbekend

De ochtend begint vroeg met een pittige warming-up o.l.v. Robert Westhoff. De jongens zijn fanatiek en dat belooft veel goeds. Het publiek wacht gespannen op het fluitsignaal van ons aller Widi.

Vanaf de eerste minuut zit SWZ goed in de wedstijd. Dit leidt na zo’n 15 seconden al tot het eerste doelpunt. Luke geeft een fantastische voorzet vanaf rechts, waarna Jarno knap scoort.

Niet veel later volgt er een mooie combinatie over de rechterflank, Luke en Ruben combineren vlot, Ryan geeft de assist en Gert-Jan rondt mooi af. Hij viert dit doelpunt op zijn kenmerkende manier; met een salto! 2-0.

Heerenveen krijgt daarna gelegenheid om richting het doel van onze keeper Mart op te stomen. Er volgt een overtreding vlak voor de rand van het strafschopgebied. De speler van Heerenveen neemt een prachtige vrije trap en de bal zeilt over Mart in de verre hoek. Knap schot, hier viel helaas niks aan doen. Na deze 2-1 krijgt Heerenveen moed, opnieuw proberen ze het met een verre trap, gelukkig vliegt hun tweede poging over het doel heen.

De achterhoede van SWZ staat zijn mannetje. Marvin, Bram en Ronan kunnen hun verdedigende taak goed af en zijn regelmatig betrokken bij een goede aanval. Zo pakt Ronan de bal keurig af na een combinatie van Heerenveen, hij speelt de bal snel door en dit leidt uiteindelijk tot een hoekschop. Helaas vliegt de knappe kopbal daarna rakelings over het doel heen.

Heerenveen probeert het dan nog een keer nadat de bal in de voeten van de tegenstander belandt na het uitverdedigen. Er komt een speler alleen op onze keeper af, maar Mart staat zijn mannetje en reageert adequaat. Mooie redding!

Het spel gaat snel verder. Stef heeft een mooie actie in petto over links. De bal komt bij Jarno terecht, hij haalt uit vanaf een meter of 25 en scoort. 3-1! Het publiek geniet.

Na de rust begint de wedstrijd direct goed. Er wordt weer knap gecombineerd, er volgt een mooie voorzet waarna Ruben keurig afrondt met een halve volley. 4-1!

Heerenveen probeert dan ook van zich af te bijten, maar voor hen blijkt SWZ een maatje te groot. SWZ stoomt door. Er volgt een geweldige actie van Ruben, die past richting Gert Jan. Op volle snelheid gaat die richting doel van de tegenstander af en weet knap te scoren. 5-1.

Hierna gaat het snel. Ryan maakt een mooie actie, probeert te passen wat niet helemaal lukt, maar gaat goed door. Door zijn inzet weet hij zelf alsnog te scoren met een knappe lob over de doelman heen. 6-1.

Dan wordt er gewisseld, verdediger Marijn wordt links vooraan geposteerd en dat blijkt een gouden greep van de coaches. De komende minuten gaan de boeken in als de ‘5-minuten van Marijn’, want hij scoort binnen die 5 minuten de zevende, achtste en negende goal voor SWZ. Met name de 8-1 was buitengewoon knap. Marijn slalomt langs de keeper van de tegenstander en scoort vanuit een lastige hoek raak! Een heuse hattrick voor onze verdediger!

Maar hier houdt het nog niet op. Opnieuw een mooie pass van Ronan door het midden. Gert Jan probeert te schieten, maar de keeper redt, hierna maakt Marijn in de rebound zijn vierde van deze wedstrijd.

De jongens van SWZ JO15-2 hadden vooral de tweede helft vleugels. Het publiek genoot van de ene mooie actie na de andere. De galavoorstelling eindigde uiteindelijk in een knappe 10-1.