MO15-1 wint kwartfinale beker

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 1 01

25 maart 2017 11:45

Onbekend

Zaterdag 25 maart stond de kwartfinale wedstrijd voor de beker gepland tegen Blauw wit 34 MO15-1, een bekende tegenstander voor de meiden. Voor de wedstrijd was de spanning in de box te voelen, deze keer mocht Blauw Wit 34 niet weer met de winst naar huis gaan.

De opstelling zag er als volgt uit:

• Keeper: Dafne
  • Verdediging: Daniek, Ilse, Norah, Corinne
  • Middenveld: Femke, Esmee K, Rosan, Rian
  • Voor: Sarah, Marrin
  • Wissels: Esmee O, Laura

Vanaf de eerste minuut zette Blauw Wit meteen de toon voor de rest van de wedstrijd. Na de aftrap werd er een gevaarlijke aanval opgezet, het schot was echter ongevaarlijk. De bal was in de eerste minuten vaak op de helft van SWZ te vinden en hadden de meiden moeite om de bal in de ploeg te houden. Bij één van de spaarzame aanvallen van SWZ wist Sarah haar tegenstander eenvoudig aan de kant te zetten en kon ze de vrijlopende Marrin aan het werk zetten. Marrin kon alleen op de keeper afgaan en miste deze mogelijkheid niet.

Het spelbeeld veranderde echter niet, Blauw Wit bleef aanvallen en SWZ hield tegen. De lat en paal werden door Blauw Wit getest en anders stond Dafne wel op de juiste plek om de bal tegen te houden. Sarah raakte even geblesseerd en moest het speelveld verlaten, Laura kwam haar vervangen. Even later was er weer ruimte voor een snelle uitbraak, via de linkerkant kon Marrin de bal op Laura spelen. De bal leek te hard, maar Laura geloofde erin en was op tijd bij de bal om de 2 - 0 te maken. Wat een weelde tegen Blauw wit.

Blauw Wit deed er nog een schepje bovenop, of dacht SWZ er wat te makkelijk over. Maar het resultaat was dat de ene kans voor Blauw Wit nog niet onschadelijk was gemaakt of de volgende diende zich al aan. Dit kon niet goed gaan en resulteerde dan ook in de 2 - 1 vlak voor rust. Werk voor de leiders om de meiden weer scherp te krijgen.

Blijkbaar had dit geholpen, want Blauw Wit kreeg veel minder kansen en SWZ kon wat makkelijker mee voetballen. Veel kansen waren er niet, maar spannend was het wel. Halverwege de 2de helft was er een mooie aanval die na 2 pogingen alsnog hard door Laura werd binnen geschoten, 3 - 1. Even later wordt Sarah diep gestuurd en heeft ze de 4 - 1 op de schoen, echter was de keeper van Blauw Wit op haar post.  Zo bleef het 3 - 1.

Met nog 5 minuten te gaan viel uit het niets ineens de 3 - 2 en werd het toch nog spannend. Gelukkig waren de meiden van SWZ nog fit genoeg om Blauw Wit prima partij te geven. Even later klonk het eindsignaal van de prima leidende scheidsrechter en daarmee staat SWZ MO15-1 in de halve finale.