SWZ Boso Sneek ZM1 maatje te groot voor WWS

Mannen, 1, Groep 2 43

9 september 2017 14:30

Onbekend

Na de domper van vorige week tegen Delfstrahuizen moest SWZ Boso Sneek ZM1 zaterdag in Wirdum aantreden tegen vv WWS, een combinatieclub uit Wirdum, Wytgaard & Swichum uitkomend in de 5e klasse B. De gastheren verloren vorige week van Top’63 en mochten ze nog illusies hebben om een ronde verder te komen in de beker, ze vandaag de 3 punten moesten pakken.

Op een nat veld met gras tot enkelhoogte was vanaf de eerste minuut duidelijk dat de punten niet in Wirdum zouden blijven, SWZ Boso Sneek ZM1 drong de thuisclub helemaal terug op eigen helft. Binnen de kortste keren stond er een 0-3 tussenstand op het scorebord voordat WWS verrassend scoorde uit een spaarzame uitbrak. In het restant van de eerste helft wist SWZ Boso Sneek ZM1 nog slechts tweemaal doel te treffen, dit was grotendeels te danken aan de vlaggenist van WWS die zonder blikken of blozen vlagde voor buitenspel.

Na de rust hetzelfde spelbeeld en ook al snel enkele doelpunten, na een dik uur spelen liet de scherpte steeds meer te wensen over en kabbelde de wedstrijd richting zijn einde. Met iets meer gretigheid zouden de dubbele cijfers behaald kunnen worden maar helaas stokte de teller bij 9 doelpunten. Spits Patrick Veenstra was de absolute man van de wedstrijd, 2 goals en 5 assists in deze wedstrijd beloven heel wat voor het komend seizoen!

De overige 7 goals werden gemaakt door Tim Posthuma (3x), Sjoerd Groeneweg, Age Hains Boersma, Freerk de Jong & Pascal Hettinga. Een goed teken dat er zoveel verschillende spelers een doelpunt kunnen maken!

Zaterdag staat de laatste wedstrijd van de beker op het programma als Top’63 op bezoek komt in Sneek, de 3e klasser staat gedeeld bovenaan in de poule en heeft een overwinning nodig om een ronde verder te komen. Om 15:00 uur word afgetrapt in deze laatste krachtmeting voordat de competitie begint met de week erop een thuiswedstrijd tegen de buren van IJVC!