Verdiende overwinning voor SWZ Boso Sneek MO15-1

Meisjes onder 15, MO15-1, 1e klasse 02

7 oktober 2017 9:00

Onbekend

Op zaterdagochtend 7 oktober stond de derde competitiewedstrijd van SWZ Boso Sneek MO15-1 op de planning. Tegenstander in deze wedstrijd was Balk MO15-1. Van te voren was gezien dat Balk de eerste twee wedstrijden had verloren en dus was er goede hoop op een overwinning. Na de eerste minuten van de wedstrijd was al duidelijk dat SWZ Boso Sneek de betere ploeg was op het veld. Er werd als team gevoetbald en vooral de verdediging stond als een huis. Met Romy als laatste vrouw is Balk er weinig tot niet in geslaagd om bij onze keepster Silke in de buurt te komen. Romy, die al vanaf het begin van dit seizoen fantastische wedstrijden speelt, had ook op deze dag alles weer onder controle achterin. Daarbij werd zij gesteund door voorstopper Corine, onze sterke linksback Isa en captain en goed spelende Hannah. Vanaf het middenveld werd er goed mee verdedigd door Daniek, Mirthe en de topscoorder van de dag Marjet. Deze meiden hebben veel meters afgelegd door de verdediging te ondersteunen en daarnaast aan te sluiten bij de aanvallen die SWZ Boso Sneek opzette. Dit resulteerde dan ook al vrij vlot in een 1-0 voorsprong. Door een mooie actie en een geweldig schot van Marjet kwam SWZ Boso Sneek op verdiende voorsprong. Nog in de eerste helft vielen daarna de 2-0 voor SWZ Boso Sneek en vervolgens door een klein foutje achterin de 2-1. Mede door goed druk zetten van de aanvallers Femke, Rian en Isabelle kwam Balk bijna niet verder dan de middellijn. Na de rust waren er een paar wijzigingen door blessures. Onze trouwe captain Hannah had last van de knie, waardoor haar rechtsback positie werd overgenomen door technische speelster Flore. Ook Corine werd gewisseld en daarvoor kwam Maite in het veld te staan. Beide hebben hun taak goed opgepakt en een prima wedstrijd gespeeld. Aan de kant van SWZ Boso Sneek waren nog een aantal behoorlijke kansen, voor onder andere Isabelle. Deze nieuwkomer met haar fantastische inzet en wilskracht heeft de hele wedstrijd mogen spelen. Ze werd goed in de gaten gehouden door haar snelheid, waardoor ze uiteindelijk door twee man keihard onderuit werd gehaald. Penalty voor SWZ Boso Sneek. Deze werd keihard en goed geplaatst ingeschoten door Marjet, die daarmee een zuivere hattrick op haar naam had. Al met al een zeer goede wedstrijd en een verdiende overwinning voor de meiden van SWZ Boso Sneek MO15-1. Volgende week staat de wedstrijd tegen SC Joure MO15-1 op de planning. Een ploeg waar we op papier van moeten kunnen winnen!