MO17 naar laatste acht bekertoernooi

Groep 1 01

11 maart 2020 20:00

Onbekend

Gisteravond 11 maart hebben onze meiden van de MO17 hun bekerwedstrijd tegen QVC op eigen veld gewonnen.

Vooraf was bekend dat QVC MO17 een geduchte tegenstander zou zijn, dus de mouwen moesten opgestroopt worden. Mede door de wind werd het niet een hele mooie pot, maar wel een spannende. Na de tos besloot aanvoerdster Sarah May om de eerste helft met de wind mee te voetballen. Voor rust een psychologische voorsprong opbouwen zou mooi zijn.

Er werd als een team gestreden. De back’s Ilse, Flore maar ook Roos en Hannah stonden hun ‘mannetje’. En met centraal Sarah May en Juul konden de aanvalsters van QVC niet vaak wat uitrichten. De eerste kansen ontstonden dan ook bij het doel van QVC, maar net als keepster Lieke van SWZ, stond er bij QVC ook een goede dame het doel te verdedigen. Echter na de derde corner genomen door Marjet, kon spits Norah de bal toch binnen koppen; 1-0. Maar nog voor rust maakte QVC toch gelijk. Met 1-1 gingen ze de boxen in.

In de 2e helft moest Sneek tegen wind en tegenstander spelen. Maar de dames bleven proberen te voetballen. Op de counter was QVC echter steeds gevaarlijk en de corners die daar uitkwamen, draaide richting de goal van Lieke. Bij het uitverdedigen kwam de bal voor de voeten van de aanvoerdster van QVC net binnen de zestien, maar haar schot vloog via de lat hard over. Sneek kwam goed weg. En ze bleven erin geloven. Via een mooie aanval van Norah op Laura naar Marrin, rondde Marrin cool af. De 2-1. Niet veel later schoot Marjet nog hard op de paal.

QVC kon, ondanks het luid aanmoedigen van de supporters, niet meer terugkomen. SWZ MO17 bekert verder. De Noordelijke bekerkampioen van vorig seizoen gaat in de verloting mee bij de laatste acht. We hopen weer op een (thuis)wedstrijd met veel supporters. Goed gedaan meiden!