Sneek Wit Zwart JO17-1 verliest in Heerenveen

vv Sneek Wit Zwart JO17-1

5 september 2020 14:30

Opstelling vv Sneek Wit Zwart JO17-1

Precies één week na de mooie overwinning op stadsgenoot ONS stond vandaag de uitwedstrijd in en tegen Heerenveen JO17-1 op het programma. Ook deze ploeg komt uit in een hogere competitie dan de Snekers.

De wedstrijd tegen Heerenveen begon slordig van de kant van Sneek Wit Zwart. De ploeg trok de beleving en inzet van de warming-up door in het eerste kwartier van de wedstrijd. Heerenveen had hierdoor het overwicht en kon een aantal kansen creëren. Uiteindelijk resulteerde dit ook in een doelpunt in de 6e minuut.

Na het doelpunt kon Sneek Wit Zwart iets meer in het spel komen, maar slordig was het af en toe wel. Ook echt grote kansen  leverde het spelbeeld niet op. Heerenveen liet ook niet zien waarom het 2e klassen hoger speelt en kroop ‘inne’ kont.

1-0 was ook de ruststand en in de Sneker kleedkamer werden de nodige coachmomenten gepleegd, want het moest beter in de resterende 40 minuten.

De tweede helft begon zoals de eerste helft. De Snekers hadden het betere van het spel en Heerenveen probeerde met man en macht de voorsprong vast te houden.

Om een lang verhaal kort te maken. Het lukte de Snekers niet om de muur van blauw-witten te slechtten. De ploeg wist een paar grote kansen te creëren, raakte de lat, maar wist niet tot scoren te komen. Ook Heerenveen wist niet meer te scoren. Hetzelfde gevoel moet ONS hebben gehad vorige week. Helaas maakten wij dit vandaag zelf mee, maar zoals we altijd zeggen: “Ook hier leert de ploeg weer van en nemen we als verbetering voor de competitie”.

Al met al was het goed om te zien dat het met het karakter van Sneek Wit Zwart wel goed zit. Na een matig begin, knokte de ploeg zich in de wedstrijd en liet het zien veel beter te kunnen voetballen dan een ploeg die 2 klassen hoger speelt.