VV Sneek Wit Zwart JO17-1 wint stadsderby

Groep 1 16

29 augustus 2020 12:00

Opstelling

Na het bekendmaken van de bekerloting stond er 1 wedstrijd rood omrand in de agenda van de spelers van VV Sneek Wit Zwart JO17-1. Dat was de wedstrijd tegen stadsgenoot ONS Sneek JO17-1. Toen ook nog eens bleek dat dit de eerste wedstrijd van het bekerseizoen was, werd de wedstrijd veel besproken in de voorbereiding.

Uiteindelijk was het dan zo ver. Zaterdag 29 augustus 2020 om 12.00 uur was de aftrap van deze heuse stadsderby op het hoofdveld van het sportpark Sneek Wit Zwart aan de Molenkrite.

Op voorhand was duidelijk dat de wit-zwarten een moeilijke wedstrijd tegemoet kon gaan, want de tegenstander van het Zuidersportpark speelt enkele niveautjes (maar liefst 3) hoger. Toch was van een echt groot krachtverschil nog geen sprake in de eerste helft. ONS voetbalde wel makkelijker. Kon de bal wat makkelijker rond laten gaan en was zeker wat rustiger aan de bal.

De thuisploeg moest het wat meer van passie en strijd hebben, maar zeker in de eerste helft kon het voetballend nog redelijk meekomen.

De oranjehemden was de ploeg die op voorsprong kwam. Na een corner en daarbij niet goed verdedigen door Sneek Wit Zwart wist ONS de stand op 0-1 te brengen. Op dat moment was er 15 minuten gespeeld.

Sneek Wit Zwart ging niet bij de pakken neerzitten en wist zelfs wat meer initiatief te nemen. Uiteindelijk resulteerde dit in een doelpunt in de 31e minuut welke de stand op 1-1 bracht. De 1-1 was ook de tussenstand.

Na de rust en de nodige wissels aan beide zijden kreeg ONS iets meer vat op het spel en kwam Sneek Wit Zwart er iets minder aan te pas. Echter wist de thuisploeg toch op de voorsprong te komen. In de 53e minuut werd de stand 2-1.

Gedurende de 2e helft kreeg ONS meer en meer balbezit en werd het een conditieslag. Hierbij bleek ONS fitter, maar de al eerder genoemde strijd en passie van de Wit-Zwarten hield de ploeg op de been. Vele krampgevallen en blessurebehandelingen, maar ook kansen van  ONS was wat resteerde in de laatste 25 minuten van de wedstrijd, maar Sneek Wit Zwart wist de voorsprong te behouden.

Met deze overwinning op de stadsgenoot zijn de eerste 3 punten binnen. Volgende week zal er gespeeld worden tegen VV Heerenveen JO17-1. De wedstrijd zal om 14.30 uur gespeeld worden op Skoatterwald te Heerenveen.