MO17-1 toont haar klasse

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen woensdagavond moest de MO17-1 een bekerwedstrijd inhalen. Op Sportpark De Molekrite was VV Heerenveen MO17-1 de tegenstander, een ploeg welke al jaren meedraait in de top van de hoofdklasse. Wilde Sneek de knock out fase van het bekertoernooi bereiken dan diende er minimaal met 2 doelpunten verschil gewonnen te worden. Dat leek een lastige opgave aangezien Heerenveen beide andere wedstrijden dik had gewonnen. Zonder Tess, de beide Laura’s, Willemijn en Demi was de selectie aardig uitgedund. Gelukkig konden we Esmee, Nynke, Fenna en Merel van de MO15-1 lenen, deze 4 toppers zouden een dijk van een wedstrijd spelen.

Vanaf het begin van de wedstrijd waren de Sneker bedoelingen duidelijk, zo snel mogelijk scoren. Direct werd Heerenveen onder druk gezet en de bezoekers wist duidelijk niet wat hen overkwam. Al snel kwamen er kansen voor de thuisclub. Judith zag een ziedend schot ternauwernood worden gekeerd door de Feanster doelvrouw en Silke wist een corner bijna in één keer binnen te draaien. Maar ook Heerenveen kreeg in deze fase een kans, gelukkig wist Lieke een hard schot goed te keren. Hierna was het weer Sneek wat aan de poort rammelde. Merel ging na een prachtige rush alleen op de keeper af, helaas kon ze haar schot niet genoeg kracht geven. Kort hierna raakt Silke met een hard schot de lat en wist Judith de rebound helaas net niet binnen te werken. Gelukkig kreeg de MO17-1 wel loon naar werken. De bedrijvige Ilse ontsnapte aan de buitenspelval en ging alleen op de keeper af. Ze werd onderuit geduwd in de 16 meter, de scheidsrechter kon niets anders doen dan een penalty geven. Deze werd door Ilse zelf keihard binnengerost, 1-0. Sneek rook bloed en wilde meer. Werkelijk alle spelers lieten een uitstekend niveau zien en Heerenveen kwam er eigenlijk in deze fase niet aan te pas. Doordat de MO17-1 er kort op zat ging de verdediging van de bezoekers steeds meer fouten maken. Ilse profiteerde hier slim van en wist uit een moeilijke hoek de 2-0 binnen te tikken. Heerenveen probeerde nog wel wat voor de rust, maar de meiden van Sneek hadden de zaakjes prima op orde. Achterin. Op het middenveld en voorin klopte gewoon alles, Heerenveen werd nog maar één keer dreigend vlak voor rust, met als resultaat een vervelende botsing tussen Lieke en een speelster van de bezoekers. Lieke kon gelukkig verder, de tegenstander werd met een brancard afgevoerd, gelukkig onder begeleiding van een aantal kundige clubmensen.

In de rust pepten de meiden elkaar nog eens op. Deze uitslag was genoeg om door te gaan, nog 40 minuten alles geven. Direct na rust begon Sneek weer goed met druk zetten. Maar de meiden van Heerenveen waren in de rust duidelijk wakker geschud en kwamen de tweede helft beter in de wedstrijd. Sneek moest zo nu en dan wat meer terug, maar de beste kansen bleven toch echt voor de thuisclub. Merel schoot in kansrijke positie net naast. Judith kreeg nog een mogelijkheid na een snelle omschakeling en Ilse zag een schot net worden overgetikt door de keeper. Net wanneer je dan denkt dat het wachten is op de Sneker genadeklap valt de goal aan de andere kant. Een corner van Heerenveen kon niet voldoende worden weggewerkt en werd binnengetikt, 2-1. Om nu door te gaan moest er dus weer worden gescoord door de gastvrouwen. De MO17-1 toog weer ten aanval en er ontspon zich een geweldig voetbalgevecht, waarin alles wat voetbal zo mooi maakt in was verwerkt. Goed voetbal, stevige duels en kansen over en weer. Bij Sneek ebde echter de kracht langzamerhand wat weg, met nog wat verse wissels werd getracht de bakens nogmaals te verzetten. Heerenveen gaf echter geen ruimte meer weg en zodoende zou er niet meer worden gescoord. Dit betekende dat de MO17-1 op 1 doelpunt verschil was uitgeschakeld. In de kleedkamer overheerste de teleurstelling, maar de begeleiding gaf de meiden een heel groot compliment. Sneek had duidelijk laten zien met één van de besten in de hoofdklasse mee te kunnen en zelfs het grootste gedeelte van de wedstrijd de betere te zijn.

Aankomende zaterdag speelt de MO17-1 weer thuis. Dan begint voor de meiden de competitie tegen Stiens MO17-1. Aanvang van de wedstrijd is 10.00 uur.