VV Sneek Wit Zwart MO17-1 eenvoudig langs buitenpost

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond voor de MO17-1 pas de tweede wedstrijd van de competitie op het programma. Na 2 vrije weekenden was Buitenpost MO17-1 te gast op het Sneker sportpark. Sneek trad aan zonder Iduna, Aynur en Judith die vakantie vierden. Gelukkig konden Esmee en Kirsten aansluiten zodat we toch nog een goed bezette bank hadden.

Sneek startte goed en zette Buitenpost direct vast. Dit resulteerde al vrij snel in een aantal prima mogelijkheden voor Ilse en Silke. De keepster van Buitenpost lag echter goed in de weg en zou deze ochtend een groot obstakel voor de Wit Zwarten zijn. Sneek bleef de druk er goed ophouden en Tess wist na een prima dieptepass van Ilse de 1-0 te scoren. Vlak hierna een goede actie van Willemijn aan de rechterkant op de achterlijn, ze zette voor op Tess en zij schoot onberispelijk de 2-0 binnen. De Mo17-1 pakte goed door, Ilse had erg veel pech toen een schot via de paal en vervolgens de lat niet over de doellijn ging. Dezelfde Ilse wist wel de 3-0 op het bord te zetten na een uitstekende solo. Het regende in deze fase kansen voor Sneek gelijk het regenseizoen in het Amazonegebied, helaas was het vizier niet echt op scherp. Toch kwam de thuisclub voor rust nog op 4-0. Na een prima interceptie van Tessa kon Tess haar derde goal scoren.

In de tweede helft in eerste instantie eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Sneek zette er gelijk weer druk op, Buitenpost moest terug. En er kwamen weer de nodige kansen. Willemijn, Tessa en Kyrah hadden echter pech in de afronding. Langzamerhand kwam Buitenpost wat beter onder de druk vandaan en men kreeg, ook door slordigheden van Sneek, een paar kleine kansjes. Gelukkig waren de verdediging en Lieke goed bij de les en kon achterin de 0 worden gehouden. Sneek bleef doorgaan met kansen creëren en missen. Een gouden wissel zorgde echter voor de 5-0. Demi die 20 seconden in het veld stond wist een voorzet van Tess prima binnen te schieten. Bij Sneek was de scherpte er echter wel een beetje af, maar omdat Buitenpost ook niet echt een vuist kon maken werd het niet heel spannend meer in de tweede helft. Het slotakkoord was voor Tess, zij schoot de bal na een mooie rush snoeihard in het dak van het doel en zette de eindstand van 6-0 op het bord.

Al met al een ruime en mooie overwinning van de MO17-1 welke met 4 uit 2 op de tweede plek in de competitie staat. Volgende tegenstander is koploper Bolsward, volgende week zal deze wedstrijd op een avond worden gespeeld.