De beslissende penalty

8311AA
ESPEL
tel. 0527-271222

13 Oktober stond voor VV Sneek Wit Zwart VR2 de 1e ronde van de beker op de agenda. De VR2 mocht afreizen naar de velden van SV Ens om uit te komen tegen de VR1 van SC Espel. De wedstrijd stond oorspronkelijk voor een zaterdagmiddag gepland, maar was verplaatst naar de woensdagavond. Omdat SC Espel zelf niet beschikt over verlichting, mochten de dames doorrijden naar Ens.

Al vanaf het begin stond de druk er gelijk op door de dames van Espel. In die eerste fase van de wedstrijd, was het vooral de snelheid van Espel, waar SWZ geen antwoord op had. Sneek kwam hierdoor niet goed in het spel en had moeite om zichzelf goed neer te zetten. Espel kwam met een mooie combinatie op een 1–0 voorsprong.

Langzamerhand kreeg Sneek meer vat op het spel van Espel, maar was het nog niet in staat om er voetballend uit te komen en echte kansen te creëren. Met nog een schot van Espel op de paal ging de wedstrijd met een 1-0 stand de rust in.

Na de rust nam SWZ het initiatief en creëerde het aardig wat kansen. Doordat de speelsters van Sneek nu veel druk zetten en er veel korter bovenop zaten, kwam Espel nauwelijks van zijn haar helft af. Er was duidelijk wat besproken tijdens de rust. De coach had zijn dames goed geïnstrueerd en dat kon je zien.

Het resulteerde dan ook in een mooie aanval vanaf de zijkant. De bal kwam voor de voeten van Marrin, die op de lijn van het strafschopgebied met een snoeiharde uithaal onderkant lat raakte. 1–1! Het was wachten op de 1–2. Een aantal keer kwam SWZ er nog goed doorheen, maar de scherpte miste. Aan de andere kant kreeg Espel wel de kans op 2–1, maar die bal ging via binnenkant paal langs de achterlijn in de handen van de keepster.

Eindstand 1–1 en dus penalty’s.

Het ging lang gelijk op en nadat Joanne een aantal reddingen had verricht, stond het 6–6 en mocht alweer de 11e speelster van SWZ naar de stip. Deze plaatste de bal beheerst langs de keepster. 6-7! Toen mocht Espel nog proberen om het weer gelijk te trekken. Via de vingertoppen van de keepster van Sneek kaatste de bal tegen de bovenkant lat, waardoor VV Sneek Wit Zwart een ronde verder mag in de beker!

Video.mov