MO17-1 begint goed aan Voorjaarscompetitie

8302DC
EMMELOORD
tel. 0527-698659

Afgelopen zaterdag stond voor de MO17-1 de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie op het programma. Ondanks het feit dat de MO17-1 kampioen van de Eerste Klasse is geworden is men niet ingedeeld in de Hoofdklasse. Waar dit aan ligt is niet geheel duidelijk, er loopt nog een verzoek bij de KNVB om het team alsnog een klasse hoger in te delen. Wederom in de Eerste Klasse dus, gelukkig wel met veel nieuwe tegenstanders. De eerste was vandaag in Emmeloord bij Flevo Boys MO17-1. Zonder Demi en Kianna, maar met Esmee en Merel van de MO15-1 was de selectie op peil gebracht.

Om 10.30 uur werd er afgetrapt en om 10.31’40 kon er al worden gejuicht door de Wit Zwarten. Een mooie combinatie tussen Naomi en Ilse werd door eerstgenoemde afgerond. Sneek bleef vol gas voetballen en Flevo Boys was in deze fase duidelijk een maatje te klein voor de MO17-1. Het regende kansen en het was al vrij vlot ook 0-2. Tess ging er aan de rechterkant vandoor en met een ziedend schot passeerde zij de doelvrouw. Het eenrichtingsverkeer zou de hele eerste helft aanhouden en indien men alle kansen had benut waren hadden er bij de rust al dubbele cijfers gehaald kunnen worden. Dat gebeurde niet, maar er werd nog wel flink gescoord. De 0-3 kwam van Judith, dit nadat de tegenstander bij een doeltrap goed werd vastgezet. De 0-4 was een beetje identiek. Doeltrap Flevo Boys, onderschepping Tessa, zij speelde Ilse aan en die rondde beheerst af. De 0-5 was wederom van Judith, dit na goed voorbereidend werk van Ilse. De 0-5 was ook de ruststand.

De tweede helft was ook nog maar net begonnen toen het ook al 0-6 werd. Judith gaf de bal goed voor op de linkerkant en Tess rondde af. Sneek bleef doordrukken en al snel was het ook al 0-7. Het was spits Ilse die ook haar tweede maakte. Daarna werd het spel van Sneek slordiger, niet verwonderlijk bij een grote voorsprong. Combinaties werden wat slordiger en te vaak werd de bal naar voren geschoten in plaats van te blijven voetballen. Flevo Boys kwam beter in de wedstrijd en een hard schot op de lat had al een waarschuwing moeten zijn voor de Sneker meiden. Helaas was de pijp wel een beetje leeg bij de gasten en kon de thuisploeg steeds vaker voor het Sneker doel verschijnen. Een hard schot kon door Lieke nog worden gekeerd, helaas was ze kansloos bij de rebound, zodat de gastvrouwen de, op basis van de tweede helft verdiende, eretreffer konden maken. Een heel klein smetje op een verder prima eerste wedstrijd. We hopen natuurlijk wel dat we alsnog naar de Hoofdklasse gaan, want dit soort uitslagen is voor zowel ons als de tegenstander niet leuk.

Aanstaande zaterdag staat er weer een onbekende tegenstander op het programma, men speelt om 9.30 uur thuis regen Boornbergum. Aangezien het publiek weer welkom is hopen we weer op jullie support. Tot zaterdag.