MO17-1 ijskoud de beste

8445PA
HEERENVEEN
tel. 0513-636644

Bij de MO17-1 heeft het coronaspook ook danig huisgehouden. Nadat vorige week de wedstrijd niet kon doorgaan vanwege de vele ziektegevallen, was het vandaag ook schrapen om een fit elftal op de been te krijgen. Omdat heel veel speelsters niet hadden kunnen trainen en er ook vandaag weer afwezigen waren, werd er maar weer eens een beroep gedaan op de MO15-1. Doordat Esmee, Nynke, Fenna en Merel mee konden doen kon er toch in en tegen Heerenveense Boys MO17-2 worden gespeeld. In de beker was nipt verloren met 4-3, dus men verwachtte op voorhand toch wel een lastige pot. Op een nog half bevroren veld werd er om 10.30 uur afgetrapt.

Beide teams hadden duidelijk last van de weersomstandigheden. De bal stuiterde soms vreemd op het harde veld en van goed voetbal was de eerste 15 minuten geen sprake. Toch wisten de Sneekers het beste gebruik te maken van de situatie. Nadat Judith al de paal had geraakt was het Nynke die met een afstandsschot de 0-1 aantekende. In deze fase van de wedstrijd waren de gastvrouwen echt niet de mindere en al snel keken de Wit Zwarten tegen een 2-1 achterstand aan, beide keren door verdedigingsfouten. Gelukkig toonden de meiden karakter en nadat Naomi in de 16 was neergelegd was het Judith die vanaf 11 meter de gelijkmaker aantekende. Het veld werd gelukkig onder invloed van een schijnend zonnetje steeds beter bespeelbaar en dat was in het voordeel van de MO17-1. Nu waren de combinaties weer zichtbaar en het was wederom Judith, nu met een afstandsschot, die de 2-3 op het bord zette. Sneek was nu duidelijk de bovenliggende partij en zou voor rust uitlopen naar een comfortabele voorsprong. Tessa kreeg 2 dikke kansen, maar zowel een kopbal alsook een intikker van haar belandden op de paal. Er werd nog wel drie keer gescoord voor rust. De 2-4 was een eigen doelpunt uit een corner van Judith, de 2-5 was van Merel na een mooi passje van Naomi en diezelfde Naomi maakt de 2-6, na een mooie actie, met een hard schot.

In de rust kon er ruimhartig worden gewisseld. De meiden van de MO15-1 en Kianna maakten plaats voor Tess, Silke, Aynur, Ilse en Laura K. Dit betekende dat ook achterin Laura B en Iduna weer op hun gewone positie konden spelen. En de goede lijn van de eerste helft werd doorgetrokken. De prima op dreef zijnde Judith liet gelijk een gevaarlijk schot los wat op de lat belandde. De toon was echter gezet en Sneek zette de tegenstander meteen weer goed vast. Een goede onderschepping van Laura K kwam bij Aynur terecht. Zij zette Tess aan het werk en deze scoorde de 2-7. De Sneker koek was echter nog lang niet op. De 2-8 was een heel curieus doelpunt. Waar vriend en vijand dacht dat de scheidsrechter zou fluiten voor buitenspel deed hij dit niet en was Tessa attent om de bal binnen te tikken. SWZ bleef doorgaan en het was maar goed dat het zonnetje inmiddels goed scheen, anders was Lieke verkleumd. Nadat wederom Judith een hard schot op het doel had afgevuurd, was Tess er razendsnel bij om de rebound binnen te tikken voor de 2-9. Spits Ilse maakte met een cleane afronding het tiental voor de gasten vol. De laatste goal was eentje van hoog niveau. Na een mooie aanval over de rechterkant, waarbij zelf een functioneel hakje werd gebruikt, maakte Tess de laatste goal van de wedstrijd, 2-11.

Na de 1-7 tegen Flevo Boys wederom een dikke overwinning van de MO17-1. Het is echt onbegrijpelijk dat de KNVB deze ploeg geen plekje in de Hoofdklasse heeft toebedeeld, deze ploeg is tot nu toe duidelijk veel te sterk voor deze klasse waarin men in de najaarscompetitie al kampioen is geworden.

Aanstaande zaterdag speelt de MO17-1 thuis tegen Urk MO17-1. Aanvang van de wedstrijd is 13.00 uur.