MO17-1 speelt magistrale eerste helft

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond er voor de MO17-1 de inhaalwedstrijd tegen SV Urk MO17-1 op het programma. Ook vandaag was het weer de vraag met hoeveel doelpunten verschil er gewonnen zou gaan worden. Zonder Ilse, Kiana en Iduna, maar met Esmee werd er om het Eredivisie tijdstip van 14.30 uur afgetrapt op het Sneker sportpark. Er was van tevoren afgesproken om scherp te beginnen, dit naar aanleiding van het slappe begin van vorige week.

En de meiden hielden woord. Al na 3 minuten was het raak. Na een mooie aanval via rechts werd door Tess binnengeschoten voor de 1-0. SWZ bleef er bovenop zitten en er werd uitstekend gevoetbald. Urk werd van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd en 5 minuten later was het al 2-0. Een prachtige steekbal door het midden van Tessa werd door Judith keurig afgerond. De MO17-1 bleef prima combineren en de kansen regen zich aaneen. De voorwaartsen bezorgden de Urker defensie handen vol werk en de 3-0 kon dan ook niet lang uitblijven. Deze kwam wederom via Judith op het scorebord, dit na een prachtige individuele actie van Silke. Doordat SWZ constant op de helft van Urk voetbalde kende de achterhoede met Esmee, de beide Laura’s, Kyra en Aynur de hele eerste helft eigenlijk geen problemen. De 4-0 was er eentje om in te lijsten. Een Schitterende aanval via Naomi en Silke werd door de wederom goed op dreef zijnde Judith binnengetikt, een hattrick voor onze spits. En de MO17-1 bleef doorgaan, er was de hele eerste helft eigenlijk geen moment van verslapping. Dreh- und angelpunkt op het middenveld Naomi lanceerde via een lepe bal door het midden Silke en zij zette haar eerste goal van de middag op het bord voor de 5-0. SWZ kreeg nog wel een tegenvaller te verwerken, Demi moest geblesseerd naar de kant, zij werd vervangen door Emma. Vlak voor rust kwam SWZ nog op 6-0. Tess frommelde zich aan de rechterkant voorbij drie tegenstanders en haar voorzet werd door Judith beheerst afgerond. Hierna konden de meiden aan de limonade.

In de rust kregen de meiden een compliment voor het vertoonde spel. Er werd door de trainer gevraagd het niveau vast te houden en te proberen de dubbele cijfers te halen. SWZ begon vol goede moed aan de tweede helft en al snel was het 7-0. Silke raakte met een hard schot de lat, Tess was er als de kippen bij om de rebound binnen te schieten. Terwijl iedereen dacht dat de 10 doelpunten binnen bereik was stokte het spel bij de MO17-1 opeens. Wellicht omdat we iets te graag wilden scoren, wellicht omdat je een heel hoog niveau niet de hele wedstrijd kunt vasthouden. Urk maakte de ruimtes ook wat kleiner en ging feller verdedigen. Dit had dus als resultaat dat SWZ moeilijker voor het doel van Urk kwam en de gasten van het voormalige eiland in de Zuiderzee wat meer richting het Sneker doel konden voetballen. Maar kansen kregen de Urker meiden eigenlijk niet, Lieke hoefde zich maar één keer echt in te spannen. Met nog wat omzettingen probeerde Ruben het voetbal er weer in te krijgen, maar heel veel soelaas bood dit niet. Sneek probeerde het wel, maar het gogme en het voetbal van de eerste helft was niet meer aanwezig. Gelukkig kon SWZ nog wel een slotakkoord plaatsen. Het was Silke die met een verwoestende uithaal de eindstand van 8-0 op het scorebord zette. Vlak hierna floot de scheidsrechter af, hij vertelde de leider dat hij had genoten van het voetbal van de MO17-1. Toch een mooi compliment en zeker terecht. Door deze overwinning heeft SWZ de koppositie overgenomen van SC Bolsward. Zij hebben evenveel punten, maar een beduidend minder doelsaldo.

Aankomende zaterdag speelt de MO17-1 uit bij SC Joure, aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.