VR1 pakt koppositie na thuiswinst

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond voor de VR1 een thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander was Hardegarijp VR1, welke onder leiding staat van oud SWZ VR1 trainer Harry Wasch. Nadat voor de wedstrijd in het kader van de Week van de scheidsrechter de scheidrechter van dienst Leo nog even in het zonnetje gezet werd, kon er om 12.30 uur afgetrapt worden onder uitstekende weersomstandigheden.

SWZ had even tijd nodig om wakker te worden. De eerste twintig minuten lieten een vrij pover VR1 zien, Hardegarijp voetbalde iets beter en vond elkaar makkelijker dan de gastvrouwen. Omdat de verdediging verder prima stond, werden er geen hele grote kansen weggegeven. Pas in de 18e minuut kon SWZ voor het eerst gevaarlijk worden; een diepe bal van Laura werd door Jody net over geschoten. Gelukkig was de volgende kans wel direct raak. Jody speelde Marrin prima vrij en zij legde de bal uiterst koelbloedig in de rechterhoek voor de 1-0. Helaas was de vreugde van korte duur. Binnen 7 minuten stond de gelijkmaker op het elektronische scorebord. Een diepe bal van achteruit, een verloren sprintduel van de SWZ verdediging en de 1-1 was een feit. De resterende eerste helft kabbelde een beetje voort. SWZ was niet bij machte om het Hardegarijp heel moeilijk te maken, maar dat was andersom ook het geval. Het leek gelijk te blijven tot de rust, maar in de blessuretijd van de eerste helft kon de Sneker aanhang toch nog een keer juichen. Het was wederom Marrin die vanaf 20 meter verwoestend uithaalde en de bal in de bovenhoek zag verdwijnen, 2-1. Met deze stand werd de limonade opgezocht.

Met de wind in de rug begon SWZ de tweede helft stukken beter dan de eerste, dit mede door een omzetting op het middenveld. Hardegarijp werd goed vastgezet en de gasten kwamen moeilijk van eigen helft af. Toch kreeg SWZ al snel een domper te verwerken. Kyara moest na een ongelukkige botsing het veld verlaten met een enkelblessure. Ondanks deze tegenslag bleef de VR1 de druk er goed ophouden. Tevens kwamen er ook zeker kansen voor de Sneker vrouwen. Sinne had pech dat een venijnig schot net over ging. Het betere voetbal kwam in deze fase echt van de thuisploeg en het was een wondertje dat er niet meer werd gescoord. Langzamerhand kantelde de wedstrijd weer een beetje en kwam Hardegarijp weer beter in de wedstrijd. Er kwamen enkele hachelijke momenten voor het Sneker doel, maar keeper en verdediging stonden gelukkig steeds hun mannetje. Doordat Hardegarijp veelvuldig de aanval zocht kwam er wel ruimte voor Sneker counters en deze waren gevaarlijk. Norah en Jody hadden nog pech, maar de uitstekend ingevallen Michelle wist vlak voor tijd de bevrijdende (met een zweem van buitenspel) 3-1 te scoren. Nadat de 6 minuten terechte blessuretijd schadeloos werden overleefd kon VR1 weer drie punten aan het totaal toevoegen. Hierdoor gaat men als enig team met de volle buit na twee wedstrijden aan de leiding.

Volgende week zaterdag speelt de VR1 uit bij SJO WTTC in Terwispel. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Esmee Kuipers, Kyara Gillissen (’48 Maja Runic), Sinne Oostenveld, Amarins Tjalsma, Daniek Bouma, Laura Dozeman (’46 Frederique van der Sluis), Yvonne Dijkstra (’67 Ilse de Fouw), Marrin van Maurik, Norah Veltkamp (’71 Michelle Missler), Jody Witteveen.