Gerrit Abma Toernooi voor JO14 en JO15 zeer geslaagd!

29 juni 2023 22:45

De negende editie van het jeugdtoernooi dat al weer een aantal jaar beter bekend staat als het Gerrit Abma Toernooi was zaterdag 24 juni ondanks de warmte zeer geslaagd.

In drie poules werd er door teams uit Noord-Holland, Flevoland, Groningen en Fryslan zeer sportief gestreden om de prijzen en de eer.

Poule 2
In poule 2 deden onze eigen JO14-2 en JO14-3 mee. Verder VV Workum JO14-1, LAC Frisia 1883 JO14-2 en Zwaluwen HCSV JO13-1. Ondanks de leeftijd bleek deze laatste de te kloppen ploeg. Met de volle winst en 16 doelpunten voor en 4 tegen gingen zij met de grootste beker terug naar Hoorn.

DSC_6958.JPG

Poule 1
In Poule 1 deed onze eigen JO15-1 mee naast ploegen als FC Wolvega JO15-1JM, GRC Groningen JO15-1 en SV Urk JO15-1. De Urkers gingen er met de grootste beker vandoor na twee winst partijen en een gelijk spel.

DSC_5738.jpg

Poule 4
In poule 4 deed onze eigen JO14-1 mee. Zij namen het op tegen LAC Frisia 1883 JO14-1, Drachster Boys JO14-1, SV Urk JO14-1 en Jong Holland JO14-1. Met 3 maal winst en een gelijkspel trok de thuisploeg aan het langste eind en was de toernooiwinnaar!.

DSC_6988.JPG

Knallen
Verder waren er individuele prijzen voor de jongens en meiden die het hardst konden schieten deze dag. De snelheidsmeter van Clubfabriek had het niet heel erg druk maar uiteindelijk konden de prijzen voor de officieel genoteerde schoten uitgereikt worden. Steffan en Dylan beide van onze JO15-1 schoten maar liefst 92 km/uur. Redmer van JO14-1 haalde de derde plaats, Justin van JO15-1 de vierde plaats en Dylano van LAC Frisia 1883 JO14-1 werd vijfde. Ongeregistreerd werd ook de 100 km plus gehaald werd er verteld.

Jose Abma
Alle prijzen werden uitgereikt door Jose Abma, dochter van de naamgever van het toernooi. Deze dag voor even terug op het voor haar zo vertrouwde hoofdveld. Niet alleen haar vader heeft namelijk veel voor de vereniging betekend maar ook Jose zelf zette zich vele jaren in voor bjvoorbeeld de F-League.

DSC_5703.jpg

Bedankt
We konden onder andere rekenen op de inzet van diverse scheidsrechters, ouders, spelers van de JO19-1 en het 1e elftal, tc-ers, trainers en fotograven. Zonder jullie was dit toernooi niet mogelijk geweest. Hartelijk dank!.
En last but not least zijn we dank verschuldigd aan Echte Bakker Piet Haaksma voor het beschikbaar stellen van het bedankje voor de scheidsrechters, een suikerbrood.

De foto's vind je hier

Gerrit Abma Toernooi